Kiwi.com, wiodąca firma z branży travel-tech i wyszukiwarka tanich lotów, wprowadziła dla klientów nową funkcję – Price Lock/Blokada Ceny – która umożliwia zamrożenie ceny biletu lotniczego na 72 godziny, bez konieczności natychmiastowej płatności. Nowa funkcjonalność to jeden z elementów rozwoju platformy, w celu umożliwienia jak najtańszych i najdogodniejszych podróży.
Dynamika cen za loty
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu zaledwie jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30% więcej. W szczycie sezonu ceny biletów w potrafią wzrosnąć nawet o 50% w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Blokada cen została zaprojektowana, aby zapewnić podróżującym przewagę — blokowanie bieżących cen, omijanie zaskakujących skoków cen i zapewnianie spokojnego procesu decyzyjnego.
Blokada ceny
Blokada ceny będzie szczególnie korzystna dla podróżujących, którzy chcą skorzystać z atrakcyjnej oferty linii lotniczych, ale mogą potrzebować dodatkowego czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godzin, klient zapłaci tę kwotę, którą sobie zamroził. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od Blokady Cenowej. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6%) decydujących się na Blokadę Ceny kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro. W Kiwi.com usuwanie barier w podróży zawsze było naszą misją.”
Bilety bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10% ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 EUR) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzystają z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.