Co jest potrzebne, aby wypozycjonować sklep internetowy? Przede wszystkim dobry system informatyczny i narzędzia w panelu administracyjnym, pozwalające optymalizować treść, która ma znajdować się na witrynie.
Wydaje się, że sklepy internetowe to obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów. Czy rzeczywiście każdy ma szansę zaistnieć w Internecie ze swoim towarem? Oczywiście, że tak, ale wcześniej musi się do tego gruntownie przygotować. W sprzedaży przez Internet bardzo ważne jest kompleksowe działanie i cierpliwość, zwłaszcza, gdy nie dysponujemy dużym budżetem.
Dlaczego tak trudno wypozycjonować sklep? Oto powody:
- duża konkurencja (powstaje coraz więcej sklepów internetowych);
- umieszczanie na stronie opisów skopiowanych od producentów ? w efekcie witryna jest gorzej traktowana przez algorytm Google’a, który premiuje unikalną treść;
- brakuje szczegółów, które dla pewnego typu asortymentu mogą decydować o wyborze przez klienta naszej oferty; dotyczy to szczególnie sklepów z ubraniami (ważne jest podanie szczegółowych parametrów każdego przedmiotu);
- brak opisów zdjęć ? tworząc dowolne, “robocze” nazwy dla plików graficznych, ilustrujących naszą ofertę zmniejszamy nasze szanse na bycie widocznymi dla potencjalnych klientów.
Ostatnio powstała kolejna wersja sklepu AptusShop (6.4). Jest to autorskie oprogramowanie firmy Aptus.pl, która w tym roku obchodzi piętnastolecie swojej działalności. W nowej wersji wprowadzone zostały nowe funkcjonalności związane z SEO, m.in.:
- możliwość ręcznego definiowania meta tagów dla grup towarowych i promocji;
- wygodne eksportowanie meta tagów do pliku CSV, a następnie ich import po dokonaniu zmian w arkuszu kalkulacyjnym;
- przyjazne linki w zdjęciach ułatwiające pozycjonowanie.
Nawet, jeśli korzystamy z usług firmy pozycjonującej naszą stronę, musimy systematycznie dbać o jakość zamieszczanych na niej treści. Nie chodzi tu wyłącznie o redakcję tekstu. Zdarza się, że sklepy internetowe nie umieszczają informacji, które mogą okazać się dla użytkownika decydujące przy wyborze określonej oferty. Dotyczy to szczególnie odzieży, którą co prawda możemy zobaczyć na zdjęciach, ale nie przymierzyć czy sprawdzić jakość materiału.
Wracając do pozycjonowania sklepu, warto zrócić uwagę na narzędzia, które pozwalają jak najlepiej go zoptymalizować. Dzięki pracy, którą włożymy w stworzenie oryginalnych i wartościowych dla naszych odbiorców tekstów przypisanych do produktów, mamy możliwość wyprzedzić konkurencję. Kolejną szansą na pozyskanie zainteresowania potencjalnych klientów jest stworzenie dodatkowego modułu portalowego, który nadaje się np. do stworzenia poradnika czy bloga. Jest to ciekawe rozwiązanie szczególnie dla właścicieli sklepów zainteresowanych branżą, w której prowadzą sprzedaż. Rola eksperta we własnym e-sklepie czy wymiana doświadczeń z osobami należącymi do naszej grupy docelowej może się okazać cenna. Nie tylko ze względu na zdobywanie zaufania, ale także większe prawdopodobieństwo dotarcia z ofertą sklepu do szerszej grupy użytkowników.
Urszula Witkowska
Aptus.pl