Obecnie nikt nie wyobraża sobie pracy żadnego przedsiębiorstwa bez narzędzi pozwalających jego właścicielom i pracownikom na sprawną komunikację ze współpracownikami, klientami czy innymi osobami. Najczęściej jest ono oparte na rozwiązaniach internetowych, do których może się zaliczać wirtualna centrala telefoniczna. W każdej lokalizacji obsługiwanej przez tego typu centralę muszą znajdować się podłączone do sieci telefony IP. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest rezygnacja z drogich fizycznych urządzeń, jakimi są centralki telefoniczne. Funkcjonalność i ekonomia sprawia, że wirtualna centrala telefoniczna jest najczęściej wybierana przez właścicieli małych firm.
W jaki sposób działa wirtualna centrala telefoniczna?
Wirtualna centrala telefoniczna to rozwiązanie bardzo wygodne, tanie i łączące w sobie wiele funkcji niezbędnych do zapewnienia małej firmie efektywnej i komfortowej pracy. Użytkownik potrzebuje jedynie komputera i telefonu IP podłączonych do Internetu. Przedsiębiorca musi określić swoje potrzeby i wybrać odpowiadający im plan taryfowy. Potem pozostaje płacenie miesięcznego abonamentu i korzystanie z wirtualnej centrali telefonicznej. Ma ona szereg funkcji, które przydadzą się w wielu przedsiębiorstwach. Do najczęściej spotykanych należą:
- Przełączanie połączeń między wewnętrznymi numerami pracowników,
- Opcja dodawania numerów wewnętrznych, pod które może dzwonić osoba kontaktująca się z firmą,
- Kontakt z wieloma pracownikami równocześnie,
- Nagrywanie rozmów telefonicznych i udostępnianie ich pracownikom w formie plików mp3,
- Przekierowywanie połączeń na numery zewnętrzne (w tym komórkowe),
- Możliwość ustawiania połączeń w kolejce,
- Opcja wybrania muzyki, jaką osoba dzwoniąca będzie słyszała w trakcie oczekiwania na rozmowę z pracownikiem firmy,
- Poczta głosowa,
- Wirtualny faks,
- Możliwość dopasowania opcji systemu do godzin pracy firmy i określonego dnia tygodnia.
Te funkcjonalności sprawiają, że kontakt z poszczególnymi pracownikami firmy jest szybki i skuteczny – niezależnie od miejsca ich aktualnego pobytu. Dzięki nim praca przedsiębiorstwa także przebiega sprawniej, dzięki opcjom bilingów, faksu, statystyk czy poczty głosowej. Dla kontroli jakości pracy ważne okazuje się także nagrywanie rozmów i możliwość ich późniejszego analizowania.
Wirtualna centrala telefoniczna 3CX
Wszystkie powyższe funkcje może zaproponować wirtualna centrala telefoniczna 3CX. Jest ona dostępna na stronie https://www.thomas-it.pl. Ma ona formę wydajnego oprogramowania komputerowego, które może znajdować się zarówno w chmurze, jak i na serwerach lokalnych. Jej zaletą jest także możliwość współpracy z wieloma bramami VOIP, telefonami IP oraz dostawcami tego rodzaju nowoczesnych usług. O mobilności tego systemu decyduje praca w oparciu o popularny protokół SIP i aplikacja na smartfony. Warto też zauważyć, że wirtualna centrala telefoniczna 3CX to funkcjonalne narzędzie, które wybrało już 30000 nowoczesnych przedsiębiorstw z krajów na całym świecie.