Może nie będzie to artykuł ściśle związany z opisaniem nowego gadżetu na rynku IT. Ale za to opiszę jak wykorzystanie nowych technologii może uprzykrzyć życie normalnego człowieka. Konkretnie chodzi o płatności kartą i problemy jakie mogą być z tym związane.
Płaciłem wczoraj kartą Getin Banku w markecie. Jako że mam ustawione powiadomienie SMS-em po każdej transakcji, dostałem go także i tym razem. Co zobaczyłem ? Z niewiadomych przyczyn z rachunku zostało pobrane więcej niż potrzeba – pomimo że na rachunku z marketu wszystko się zgadzało.
Pomyślałem, że to może jakiś błąd wiadomości SMS. W celu jego potwierdzenia zalogowałem się do internetowego serwisu banku. Również i tam dostępnych środków było mniej niż powinno być. Cóż mi pozostało ? Zadzwoniłem na infolinię Getin Banku. Po zweryfikowaniu moich danych Pani konsultantka podała mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Okazało się, że pierwsza transakcja nie powiodła się i bank pobrał drugi raz taką samą kwotę. Środki na rachunku zostały zablokowane, a Pani konsultantka oświadczyła, że bank powinien zwrócić nadwyżkę w ciągu 7 dni.
Wszystko byłoby fajnie – przecież takie przypadki zdarzają się – gdybym nie dowiedział się, że taki incydent przydarzył się także moim znajomym. Doświadczyli takiego samego błędu oraz usłyszeli taką samą deklarację banku. Na szczęście w ich przypadku wszystko skończyło się pomyślnie – bank zwrócił pieniądze na rachunek. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że taki incydent miał miejsce ponad miesiąc wcześniej – a bank zostawił go bez żadnej reakcji ze swojej strony.
Należy sobie postawić również pytanie, co z ludźmi, którym bank zablokuje na 7 dni wszystkie środki na rachunku wskutek błędu transakcji ? Przecież o taki przypadek nie trudno.
Na drugi raz zastanowię się czy ponownie użyć karty płatniczej Getin Banku. Czy w takim wypadku warto posiadać konto w tym banku ?
Aktualizacja – 25 styczeń 2013
Dziś zadzwoniła do mnie pani z Getin Banku. Poinformowała mnie o zwrocie niesłusznie zabranej kwoty. Myślałem że to już koniec problemów z tym bankiem. Okazało się, że dziś mój teść również płacił kartą Getin Banku i jemu również ściągnięto z rachunku dwa razy więcej pieniędzy niż potrzeba.
Dziwne jest to, że tak duży bank nie reaguje na problem, który niewątpliwie istnieje i na pewno zniechęca obecnych jak i przyszłych klientów. A może jest to sposób na naciągnięcie klientów banku na rachunki związane z rozmową telefoniczną. Nr telefoniczny infolinii Getin Banku jest numerem specjalnym, a rozmowa z nim jest dodatkowo liczona przez operatora telekomunikacyjnego (poza abonamentem).
Powtórzę jeszcze raz, warto zastanowić się nad tym, komu powierzamy swoje oszczędności.