Sprzedaż, handel, obsługa klienta – tego typu zagadnienia raz po raz powracają w publikacjach, dlaczego? Bo co, jak co, ale pracy w handlu jak na razie nie brakuje, dlatego nadal dużym zainteresowaniem cieszą się wszelkie szkolenia dotyczące profesjonalnej obsługi klienta czy skutecznej sprzedaży.
Dane dotyczące bezrobocia są przerażające i wszystko wskazuje na to, że w pierwszym kwartale 2013 wzrośnie ono jeszcze bardziej. Wielkie zakłady pracy zwalniają, szkoły nie zatrudniają nowych pracowników, a w firmach etatowi pracownicy trzęsą się, aby zachować swoje stanowiska i obronną ręką przejść przez kryzys. Jakikolwiek ruch na rynku pracy widać nadal w obszarze IT oraz w handlu, dlatego coraz więcej osób mimo braku zainteresowań tymi zagadnieniami decyduje się na dokształcanie i start z nowym zawodem.
Dobry handlowiec na wagę złota.
W dzisiejszych czasach dobry handlowiec to nie tylko ten, który nie ma problemów z nawiązywaniem kontaktów biznesowych, doskonale prezentujący się, ale także taki, który potrafi zaistnieć w serwisach społecznościowych. To nie tylko dobry sprzedawca, handlowiec i telemarketer, ale także doskonały menedżer własnego stanowiska pracy. To osoba, która potrafi planować i podejmować decyzje. Jednym słowem dzisiejsi handlowcy powinni być wysoko wykwalifikowanym i nieustannie dążącym do doskonałości personelem. Coraz częściej typowi humaniści odnajdują się w roli skutecznego handlowca na samodzielnym stanowisku pracy.
Co więcej, pracodawcy nie kryją, że bardzo chętnie widzą wśród swoich pracowników osoby po studiach pedagogicznych, wszelkich komunikacjach, dziennikarstwie, czy zarządzaniu, bo właśnie takie osoby potrafią stworzyć wartościowe miejsce własnej pracy, troszczą się o każdy jej element i z dbałością wykonują wszelkie obowiązki. Zawody związane ze sprzedażą to z pewnością szansa dla świeżo upieczonych absolwentów, dla których w innym miejscach nie ma pracy. Oczywiście nie wszyscy sprawdzą się w roli sprzedawcy, ale z pewnością wielu pozna na tyle dobrze specyfikę tej pracy, aby wyciągnąć własne wnioski na przyszłość.
Humaniści mają jeszcze jedną doskonałą cechę, która w ostatnim czasie niezwykle się przydaje w działach handlowych, a mianowicie łatwość nawiązywania kontaktów i budowania społeczności wokół organizacji za pomocą serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, GoldenLine czy Google +. Tu sprawny język i poprawna polszczyzna przydają się bardzo, tak samo, jak kreatywne pomysły promujące produkt bądź usługę.
Szkolenia z zakresu sprzedaży to, zatem szansa nawet dla tych, którzy do tej pory myśleli o sobie tylko w kategoriach pracowników szkół, urzędów czy redakcji. Szansa na pracę jest, trzeba tylko chcieć przebranżowić się i spróbować czegoś zupełnie nowego. W czasach kryzysu z pewnością warto.
Chętnych do podjęcia wyzwania zapraszamy do serwisu www.szkolenia24h.pl, gdzie znajdują się propozycje szkoleń z handlu i sprzedaży, a także z setek innych dziedzin. Polecamy.