Dziś odbyła się konferencja Cyfrowego Polsatu, na której ogłoszono start LTE w Polsce.
W wyniku pomyślnego zakończenia testów konsumenckich LTE, najnowocześniejszej mobilnej technologii szerokopasmowego dostępu do Internetu, Cyfrowy Polsat 30 sierpnia br. rozpoczyna sprzedaż usług LTE. Internet LTE umożliwiający korzystanie z sieci z prędkością do 100 Mb/s jest dostępny już od 30 zł miesięcznie. Usługi są realizowane przy wykorzystaniu nowoczesnego modemu firmy Huawei obsługującego obydwie technologie dostępu do Internetu zapewniane przez Cyfrowy Polsat ? LTE 1800 i HSPA+ 900.
Trwające od 16 marca br. testy konsumenckie usługi LTE właśnie dobiegły końca. Prawie 2000 testerów usługi, czyli uczestników akcji ?Zapisz się na Internet LTE?, pracowników i współpracowników operatora, pracowników sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu oraz przedstawicieli mediów miało okazję przez ten czas bezpłatnie korzystać z usługi, oceniając jej jakość. Dostęp do sieci odbywał się za pomocą modemu LTE Speed 1000 firmy IPWireless. Przeprowadzone badania satysfakcji wykazały, że usługa LTE spełniła oczekiwania ponad 65% testerów. Ponad 60% użytkowników osiągało maksymalne prędkości powyżej 11 Mb/s, a 75% – powyżej 5 Mb/s. Ponad 50% klientów generowało ruch nie większy niż 5 GB, a kolejne 33% od 5 do 20 GB. Pozytywnie oceniono wygodę korzystania z usługi, szybkość łącza oraz obsługę klienta ? odpowiednio 7,6, 7,7 i 9,0 w skali 10-stopniowej. Nawet początkowe kłopoty ze stabilnością łącza (ocena 5,4) nie odwiodły użytkowników od wystawienia bardzo dobrej oceny ogólnej ? 6,8. Warto wspomnieć, że ponad 75% testerów nie posiadała dotychczas łącza szybszego niż 10 Mb/s, co oznacza, że Internet LTE był dla nich przez okres testów niewątpliwym skokiem jakościowym.
– Testy konsumenckie wypadły bardzo pomyślnie. Dzięki nim sprawne zdiagnozowaliśmy niedoskonałości usługi i mogliśmy podjąć odpowiednie działania, tak aby dzisiaj rozpocząć sprzedaż Internetu LTE. Nadal trwają prace nad optymalizacją sieci radiowej mające na celu zapewnienie wysokich parametrów usługi i możliwie najszerszego jej zasięgu ? mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
Cyfrowy Polsat uruchamiając usługi LTE, przygotował z myślą o swoich klientach ofertę uniwersalną, zapewniającą w ramach jednej opłaty abonamentowej i jednego modemu dostęp do Internetu przy wykorzystaniu dwóch technologii ? LTE i HSPA+. Taka konstrukcja oferty łączy w sobie zalety obydwu rozwiązań ? wysokich parametrów LTE i mobilności HSPA+, maksymalizując korzyści dla klienta.
Użytkownicy mają do wyboru cztery pakiety danych, dostosowane do różnych potrzeb odbiorców. Internauci korzystający z zasobów sieci jedynie w podstawowym zakresie – odbieranie maili, przeglądanie www, korzystanie z komunikatorów – będą zadowoleni z Pakietu 3GB w cenie 29 zł. Pakiet 5GB, w cenie 49 zł miesięcznie, jest adresowany do konsumenta, który chce odbierać i wysyłać większe pliki, np. zdjęcia lub mp3 oraz oglądać filmy w sieci. Trzecia propozycja, przygotowana dla bardziej wymagających użytkowników to Pakiet 10GB za 69 zł. Klienci decydujący się na tę ofertę będą mogli grać on-line, a także pobierać duże pliki, w tym albumy muzyczne. Z kolei użytkownicy, którzy nie potrafią sobie wyobrazić życia bez stałego dostępu do Internetu, będą mogli wybrać Pakiet 25 GB, pozwalający na swobodne korzystanie z sieci w dowolnym zakresie. Za każdy miesiąc korzystania z takiej usługi trzeba zapłacić 99 zł.
Dodatkowo każdy użytkownik Internetu LTE Cyfrowego Polsatu będzie miał do dyspozycji opcję ?Darmowe noce?, czyli aż 50 GB do wykorzystania w godzinach 0.00 – 8.00. Dzięki temu nie tylko zyska swobodę korzystania z Internetu, ale także spore oszczędności. Dla osób aktywnie korzystających z zasobów sieci przygotowano także jednorazowy pakiet danych o wielkości 1 GB, do wykorzystania przez całą dobę, w cenie 15 zł.
Klienci mogą wybierać pomiędzy umową na 12 i 24 miesiące. Przez pierwszych 7 dni mogą testować usługę i bez ponoszenia dodatkowych kosztów podjąć decyzję o kontynuowaniu umowy.
– Jestem przekonany, że przyszłość polskiego rynku dostępu do Internetu należy do technologii mobilnych, które będą zyskiwały na znaczeniu dla polskich konsumentów. Usługi o parametrach zapewnianych przez LTE w dłuższej perspektywie zrewolucjonizują rynek i nawiążą równorzędną walkę z Internetem kablowym ? podkreśla Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
Internet LTE w Cyfrowym Polsacie można kupić jako osobną usługę lub razem z telewizją i telefonią komórkową w ramach Multioferty, czyli pakietu 3 usług dostępnych z jedną opłatą abonamentową, umową i fakturą. W Multiofercie klient w ramach opłaty za telewizję co miesiąc otrzymuje pakiet danych do wykorzystania w usłudze Internet oraz 90 minut w usłudze telefonicznej.
Z Internetu LTE będzie można korzystać za pomocą nowoczesnych modemów E398 chińskiej firmy HUAWEI dostępnych w cenie od 1 zł i pracujących w następujących technologiach i częstotliwościach:
LTE – 900/2100/1800/2600 MHz
DC-HSPA+/HSPA+/UMTS – 900/2100MHz
GSM/GPRS/EDGE – 850/900/1800/1900MHz
Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci Cyfrowego Polsatu używając jednego modemu, mogą korzystać z obydwu usług dostępu do Internetu operatora, świadczonych w technologiach HSPA+ i LTE. Modem HUAWEI E398 pracuje w kanale 20 MHz, z maksymalną prędkością pobierania danych do 100 Mb/s i wysyłania ? do 50 Mb/s dla LTE oraz 21,6 Mb/s i 5,76 Mb/s dla HSPA+. Wspiera systemy operacyjne Windows 2000, XP (SP2), Vista (SP1), Mac OS, Windows 7.
Modem oferowany jest w zestawie z anteną zewnętrzną magnetyczną (parapetową) LTE/HSPA+ lub ?kominową? LTE Uni ? wydawaną na życzenie. Zastosowanie anteny pozwala na poprawę jakości odbieranego sygnału oraz zasięgu, co przekłada się na wzrost szybkości transmisji danych. Do modemu Huawei E398 można dokupić router Huawei D105.
Cyfrowy Polsat świadczy usługi w pierwszej na świecie sieci LTE 1800 MHz, która we wrześniu 2010 r. została uruchomiona przez Mobyland Sp. z o.o. we współpracy z CenterNet SA. Sieć ta jest znacząco szybsza od pozostałych sieci działających w Polsce ? pozwala na pobieranie danych z prędkością do 150 Mb/s, a docelowo do 326 Mb/s oraz wysyłanie danych z prędkością do 50 Mb/s, a docelowo do 86 Mb/s. W porównaniu do technologii HSPA+ czy UMTS charakteryzuje się dużo mniejszymi opóźnieniami i pozwala na obsługę znacząco większej liczby użytkowników. Urządzenia konsumenckie LTE oferowane przez Cyfrowy Polsat pozwalają na obsługę prędkości do 100 Mb/s przy pobieraniu danych i do 50 Mb/s ? przy wysyłaniu.
Usługi LTE Cyfrowego Polsatu są obecnie dostępne na ponad 500 stacjach bazowych, w blisko 1300 miejscowościach. W kolejnych etapach sieć będzie sukcesywnie rozbudowywana.
Internet LTE w Cyfrowym Polsacie, dzięki swoim właściwościom technicznym oraz parametrom jakościowym może docelowo z powodzeniem zastąpić Internet stacjonarny, będąc jednocześnie odpowiedzią dla coraz bardziej wymagających konsumentów i rosnących możliwości oferowanych przez sieć. Dodatkowo posiada atut mobilności, który staje się coraz bardziej oczekiwany przez konsumentów. Pojemność, szybkość,minimalne opóźnienia ? taki potencjał ma w sobie mobilny Internet najnowszej generacji. Różnice widać gołym okiem. Dla porównania, ściąganie pełnometrażowego filmu HD z sieci w technologii UMTS zajmuje około 2 godzin, HSPA+ pobierze taki film w kilkadziesiąt minut, a LTE w kilka minut. Wszystko to sprawia, że dzięki Internetowi LTE w Cyfrowym Polsacie klienci będą mogli swobodnie korzystać z usług interaktywnych i multimedialnych, wymagających dużej przepustowości i transmisji w czasie rzeczywistym, jak gry online, komunikacja wideo czy telewizja HD przez Internet.
Dzięki działaniom podejmowanym przez Cyfrowy Polsat Polska znajduje się w światowej czołówce krajów, które wdrożyły LTE. Jest pierwszym krajem, w którym zaproponowano usługi na częstotliwości 1800 MHz. Według prognoz przedstawionych przez In-Stat obecnie z sieci LTE na całym świecie korzysta 1,2 mln użytkowników. Do końca roku ma ich być aż 8 mln. Szacuje się, że w 2014 roku liczba użytkowników aktywnie korzystających z przesyłu danych w technologii LTE wzrośnie do 150 mln.
Sprzedaż usług LTE będzie wspierać startująca 31 sierpnia br. kampania reklamowa. Spoty telewizyjne będą emitowane na antenach stacji Telewizji Polsat, TV4, TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TVN24, AtMedia, Discovery, TV Biznes, 4FunTV, TV Puls. Spoty radiowe będzie można usłyszeć w rozgłośniach RMF, RMF Maxxx, Eska, Roxy, ZET, PiN. Działania w prasie obejmą, m.in. Newsweek, Komputer Świat, Auto Świat, a aktywności reklamowe w Internecie – GG, Onet, nk, Ipla, serwisy Netshare i wyszukiwarki.
Kreację kampanii przygotował Dział Komunikacji Cyfrowego Polsatu i Agencja Clos Brothers. Za produkcję spotu reklamowego odpowiada CineArt Production, postprodukcję ? studio Nextmedia, a za planowanie i zakup mediów – PHD i Redefine.