Wczoraj wieczorem Facebook ogłosił start Facebook Mobile Games Publishing, pilotażowego programu będącego odpowiedzią na stale rozrastający się ekosystem gier na portalu. Założeniem programu jest wsparcie małych i średnich studiów deweloperskich w wypromowaniu gier i dotarciu do graczy na całym świecie.
Uczestnictwo w programie Facebook Mobile Games Publishing pozwoli wypromować mobilne produkcje małych i średnich twórców, którym często brakuje odpowiednich możliwości promocyjnych. Globalny zasięg portalu pozwoli deweloperom także na płynne przejście z rynku lokalnego do odbiorców na całym świecie. Z mobilnego Facebooka korzysta obecnie ponad 800 milionów użytkowników, a ponad 260 milionów gra na portalu w gry. Facebook będzie także wspierał twórców gier w docieraniu do właściwych odbiorców, dzięki czemu np. twórcom strategii łatwiej będzie odnaleźć fanów gier strategicznych.
Co ważne, uczestnictwo w programie nie pozbawi twórców pełnej kontroli nad własną produkcją.
W programie pilotażowym biorą udział:
? 5th Planet z planszową grą RPG Dawn of the Dragons
? Brainbow z mieszanką gry przygodowej i puzzli Dr. Newton: TheGreat Brain Adventure
? Certain Affinity z piracką grą strategiczną Age of Booty: Tactics
? Dragonplay ze społecznościowym pokerem Live Hold’Em
? Gameloft’s ze średniowieczną grą strategiczno-symulacyjną Kingdoms & Lords
? KiwiGames z grą przygodową Shipwrecked
? Space Ape ze strategią do gry wieloosobowej Samurai Siege
Mali i średni deweloperzy, zainteresowani uczestnictwem w Facebook Mobile Games Publishing, mogą aplikować do programu pod tym adresem.