Być może niewielu z Was zdaje sobie sprawę o właśnie kończącej się konferencji nt. tworzenia gier komputerowych (GDCE), która miała miejsce w niemieckiej Kolonii . Jest to konferencja skierowana głównie do szeroko pojętych twórców gier. W jej programie znajdzie coś dla siebie zarówno grafik, animator, dźwiękowiec, twórca poziomów, a przede wszystkim programiści.
Przedstawiciele ostatniej z wymienionych grup szczególnie licznie są obecni na takich konferencjach, ponieważ to oni tworzą mechanizmy dzięki którym, nie wdając się w szczegóły, gry działają, a tutaj wiele studiów rozwijających gry dzieli się problemami jakie napotkali, oraz przedstawia metody na ich rozwiązanie. Wystarczy przytoczyć takie firmy jak IO Interactive, Epic Games czy Ubisoft Blue Byte, ponadto swoje pomysły przedstawiły także firmy zajmujące się sprzętowym aspektem rynku gier. Mowa tutaj przede wszystkim o Imagination Technologies, AMD oraz firmie Intel.
Ostatnia z przytoczonych firm zaprezentowała m.in. narzędzie R4 przeznaczone do analizy wydajnościowej aplikacji przeznaczonych dla procesorów graficznych Intel, notebook’a trzeciej generacji zwanego Ultrabook’iem, stworzonego jako specjalna platforma rozwojowa dla aplikacji przeznaczonych dla systemu MS Windows 8.
W związku z wymienionym Ultrabook’iem Intel ogłosił konkurs na aplikację, przeznaczoną właśnie dla niego. W konkursie tym można wygrać aż 30 Ultrabook’ów oraz 3 nagrody specjalne, więcej informacji tutaj: Ultrabook? Experience software contest. Wszyscy chętni muszą się spieszyć termin zakończenia pierwszej fazy mija 31 sierpnia.
Drugi konkurs ogłoszony również przez firmę Intel dotyczy stworzenia gry na platformę Android, szczegóły można znaleźć tutaj: Android at Play: Android Game App Contest. Warto wziąć udział, nagroda główna opiewa na 25 000 $.
źródła:
http://software.intel.com/en-us/blogs/2012/08/14/intel-software-games-developer-conference-europe-gpa-r4-ultrabook-with-sensors-touch-prizes-for-your-app/
http://www.gdceurope.com/