Sprawna współpraca w zespole to spore wyzwanie. Aby realnie wpływała na rozwój firmy, warto wesprzeć ją nowoczesnymi narzędziami, z którymi pracuje się łatwiej, szybciej i efektywniej. Jednym z nich jest SharePoint, który wchodzi w skład Office 365 i Microsoft 365.
Współpraca, z którą można więcej
Jak działa SharePoint? Aplikacja tworzy wirtualny obszar roboczy, w którym zespoły mogą współpracować. Każdy pracownik może stworzyć zadanie, a następnie wyznaczać członków zespołu, którzy mogą się do niego przyłączyć. Oznacza to, że dział IT nie musi ingerować w tym zakresie w pracę innych zespołów. Ważne jest również to, że do zadania w SharePoint mają dostęp tylko specjalnie wyznaczeni członkowie. Nikt inny nie ma dostępu do dokumentów znajdujących się na serwerze.
Edycja dokumentów w chmurze
SharePoint wykorzystuje tę samą synchronizację, co Microsoft OneDrive. To sprawia, że dokumenty zapisywane są w chmurze natychmiastowo. Dzięki temu każdy członek zespołu zawsze posiada aktualne pliki. Dodatkowo dokumenty są przechowywane na serwerze SharePoint. Członkowie mogą dzielić zadania lub sekcje, a oprogramowanie łączy spójnie cały dokument w trybie online. W praktyce część osób może być dostępna online, część lokalnie, a i tak będą się nawzajem widzieć. Dodatkowo można wybrać foldery i pliki, które nie będą zabierać miejsca na dysku, ale będą widoczne i gotowe do pobrania.
Prosty podział zadań
Podczas współpracy w SharePoint lider może korzystać z narzędzi, które w wygodny sposób pozwalają na przypisanie zadań pracownikom. To sprawia, że sprostanie wyznaczonym celom jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, a sama współpraca – skuteczniejsza. Takie rozwiązanie sprawdza się, jeśli w projekcie uczestniczy kilka osób i wymaga on ukończenia poszczególnych etapów w ustalonej kolejności.
Wspólny kalendarz, notatnik i czat
Poza SharePointem użytkownicy mają do dyspozycji pozostałe, dostępne w ramach Office 365 czy Microsoft 365, narzędzia wspierające codzienną pracę. W ramach grupy użytkownicy mogą korzystać ze wspólnego kalendarza czy notatnika, które systematyzują współpracę i zapewniają szybki dostęp do informacji zawsze, gdy jest taka potrzeba. Otrzymują też dostęp do OneNote’a, Yammera czy popularnego Skype’a for Business, które pomagają w dyskusjach i śledzeniu postępów pracy. Do prezentacji ich wyników pomocny jest PowerPoint i Sway.
Praca zespołowa
Jednym z nowszych narzędzi, który poza platformą SharePoint wspiera pracę w zespole, jest Microsoft Teams, od niedawna dostępny też w formie testowej. Rozwiązanie stanowi centrum współpracy, oferując w jednym miejscu dostęp do czatu, spotkań online, połączeń, plików i aplikacji w Microsoft 365.
Nowy wymiar współpracy
– Systematyczność, rozwój, sprawne zarządzanie zespołem – bez tego trudno o efekty. Sukces to wyzwanie, ale w dążeniu do niego warto korzystać z narzędzi, które ułatwią jego osiągnięcie. Rozwiązania chmurowe, takie jak Office 365 czy Microsoft 365 pozwalają pracować na własnych zasadach, bez ograniczeń, z każdego miejsca i urządzenia – podsumowuje Daniel Kaczmarczyk z firmy Senetic, która jest Partnerem Roku Microsoft w segmencie MŚP.