W tym artykułe zebraliśmy kilka rad dla tych ludzi, którzy postanowili uruchomić dochodowy e-sklep.
Uruchomienie e-sklepu – to proces, który może przebiegać lekko i bezproblemowo, lub stać się prawdziwą udręką. W tym artykułu zebraliśmy kilku rad dla tych ludzi, którzy postanowili uruchomić dochodową stronę komercyjną.
Pomysł na sklep i wybór strategii magazynowania
Przed tym, jak zaczniesz zakładać witrynę dla e-komercji i przeglądać najbardziej pasujące szablony stron www musisz napisać biznesplan. Jeśli wiesz od czego zacząć, albo nic nie przychodzi Ci do głowy, polecamy skoncentrować się na:
- badaniach rynku i sprawdzanie statystyki. W ten sposób będziesz wiedział co ma największy popyt;
- określeniu swojego targetu. Zastanów się nad tym, kim będzie Twój przyszły klient, jaki będzie miał zainteresowania itd.;
- wyborze asortymentu e-sklepu (na podstawie poprzedniego kroku). Musisz pomyśleć i wybrać rodzaj i szerokość zakresu asortymentu e-sklepu. Zastanów się, czy masz środki na jego zakup.
Nazwa i wybór odpowiedniej domeny
I chociaż domeny nie czynią cudu i nie zastąpią budowy marki, warto aby zastanowić się nad tym wyborem – a to kosztuje czas i pieniądze.
Zakup oprogramowania
Zastanów się, co naprawdę jest Ci potrzebne i na podstawie swoich potrzeb wybierz najbardziej odpowiednie rozwiązanie. Polecamy aby wybierać oprogramowanie, które umożliwi elastyczny import i eksport danych.
Treść sklepu: opisy produktów, regulamin oraz informacje kontaktowe
Nie warto kopiować opisów i regulaminu z innej strony. Trzeba stworzyć własne, unikalne treści, ponieważ mają one wpływ na użyteczność i wskaźniki SEO.
Testy
Jest to bardzo ważne dla każdego sklepu elektronicznego, ponieważ brak testów może spowodować różne problemy u pierwszych klientów. Zwłaszcza gdy wykorzystujesz szablony sklepów internetowych jako podstawę dla strony. Testowanie strony sklepu podczas uruchomienia pomoże uzyskać pewność, że wszystko działa poprawnie, a witryna jest wygodna do użytkowania.
Strategia marketingowa
Najczęściej popełniane błędy – to albo w ogóle nie prowadzone działania marketingowe albo wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów marketingowych jednocześnie. Więc. Jeśli chciałbyś skutecznie reklamować e-sklep, najlepiej jest aby zacząć od czegoś jednego, na przykład AdWords, potem porównywarki, a w międzyczasie uruchomić system newslettera.