W dzisiejszych czasach przedsiębiorca nie ma łatwo. Zewsząd spotykają go duże ograniczenia finansowe, na które składają się m.in. konieczność płacenia wysokich podatków i składek na ZUS, dostosowywanie się do obowiązujących wytycznych i obostrzeń, konieczność zachowania wysokiej aktywności na tle konkurencji. Na domiar złego przedsiębiorca musi także zadbać o odpowiednią ekspozycję swojej marki, ponieważ bazowanie na “nazwisku” czy ograniczanie działań reklamowych do minimum, może doprowadzić do upadku firmy. Praktycznie nie ma takiej dziedziny, w której przedsiębiorca mógłby zaniechać działań marketingowych. Szczególnie ważne jest, aby nie zaniedbywać reklamy w internecie (pozycjonowanie, social media, youtube). Dziś klientów pozyskuje się przez sieć, która stanowi podstawowy kanał reklamowy, pomagający firmom zaistnieć i zgromadzić wokół marki dużą grupę odbiorców.
Według oficjalnych statystyk Głównego Urzędu Statystycznego procent osób mających dostęp do internetu w Polsce wyniósł w 2018 roku 77,5. To więcej niż 3/4 populacji naszego kraju. Respondentom zadano także szczegółowe pytania, m.in. o regularne korzystanie z sieci internetowej. Wyniki były zaskakujące – aż 74,8% Polaków korzysta z internetu często, czyli przynajmniej raz w tygodniu. Posiadanie infrastruktury zdolnej obsługiwać internet również notuje skokowe wzrosty. Aż 82,7% ludności Polski posiada w domu komputer. Około 6% urządzeń pozostaje wciąż bez dostępu do internetu i być może wkrótce go posiądzie.
Według innych badań, tj. Gemius/PBI liczba osób korzystających z internetu w styczniu 2018 roku w Polsce osiągnęła 28 milionów użytkowników. Statystyki pokazują przede wszystkim jedno – większość Polaków ma dostęp do internetu. Tendencja ta wskazuje na to, że coraz większe grono Polaków korzysta z internetu bardzo często i w najbliższych latach ten trend będzie się utrzymywać. Polacy coraz częściej korzystają z usług bankowych przez internet, zamawiają produkty, robią zakupy, rezerwują miejsca w teatrach i kinach. Za pomocą aplikacji mobilnych kupują bilety komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Sieć internetowa stała się częścią codzienności Polaków, dla których jest ona “trzecią ręką” upraszczającą niewygodne i czasochłonne obowiązki.
Biznes przenosi się do internetu. Niemalże każdy korzysta w wyszukiwarek, aby znaleźć interesującą ofertę określonego produktu czy usługi. Sprawny przedsiębiorca nie może zbagatelizować tego medium – korzystanie z wyszukiwarek internetowych staje się codziennością, dlatego firma musi mieć dobre pozycjonowanie strony. Dlaczego obecność firmy w wyszukiwarkach takich jak Google jest aż tak istotne? Znamy to z autopsji. Poszukując czegoś w internecie skupiamy się na informacjach, które pojawiają się bezpośrednio na pierwszej stronie. Nie mamy czasu przewertować kilkuset stron i poszukiwaniu konkretnej informacji. Wyszukiwarka robi to za nas.
Czym będzie zatem tzw. pozycjonowanie? Skomplikowany algorytm działa jak wielkie sito – oddziela informacje pożądane, od tych które mogą odbiegać od naszych oczekiwań. Większość zapytań dotyczących konkretnych usług, nazw produktów czy firm trafia do wyszukiwarki Google. Stąd tak ważne, aby przedsiębiorca skupił swoje wysiłki na obecności na pierwszych stronach wyszukiwania Google. Dzięki temu istnieje większa szansa, że użytkownik internetu kliknie na nasz link, trafi na nasz portal lub sklep internetowy i skorzysta z usług firmy.
Płacić czy nie? Dylemat pozycjonowania
Istnieją dwa sposoby, które pomogą nam wypromować nazwę swojej firmy w wyszukiwarkach internetowych. Pierwszy z nich to reklama Google ADS, a druga to pozycjonowanie.Wysoka pozycja danej frazy w Google to wypadkowa wielu składowych, tworzących algorytm jakim posługuje się amerykański potentat. Drugą możliwością jest zainwestowanie w płatne sposoby na promowanie strony internetowej. W ramach tzw. AdWords możemy wyprzedzić konkurencję. Najprościej mówiąc – korzystając z płatnej usługi Google, płacimy za każde kliknięcie i obecność na pierwszej stronie w Google.
Ważne, aby wybrać dobrą agencję SEO do współpracy i unikać najtańszych ofert pozycjonowania, które mogą zaszkodzić Twojej stronie w postaci bana lub filtra Google.
Sprawdź ofertę pozycjonowania w Projekt Marketing – https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/
Pozycjonowanie – jak osiągnąć sukces?
System AdWords ma przynajmniej jedną wadę – płacimy, często słono, aby znaleźć się na samym szczycie wyszukiwań. Bywa tak, że koszt reklamy przekracza zysk, jaki możemy osiągnąć z dodatkowych kliknięć internautów. Warto zatem zastanowić się nad strategią działania i określić, jakim budżetem reklamowym będziemy dysponować. Znacznie lepszym, chociażby pod względem długofalowym, jest zastosowanie budowania “bezpłatnego”, czyli organicznego pozycjonowania. Ten sposób na przyciągnięcie odbiorcy jest tańszy i lepszy w dłuższym okresie.
To co charakteryzuje pozycjonowanie to przede wszystkim:
- najtańsze źródło pozyskiwania ruchu i klientów
- na efekty trzeba poczekać przynajmniej 6-12 miesięcy
Specjaliści od pozycjonowania
Zorganizowanie strategii i planów działania “na własną rękę”, bez konsultacji ze specjalistami z branży SEO jest swoistym rzuceniem się “z motyką na słońce”. Aby od początku efektywnie wykorzystywać możliwości wyszukiwarek, wymagane jest zainwestowanie w usługi pozycjonowania, które świadczyć będzie pozycjoner pracujący w agencji SEO/SEM. Cena usług, świadczonych przez pozycjonera, może diametralnie różnić się od siebie w zależności od wielu składowych.
Koszt pozycjonowania będzie zależał między innymi od:
- wielkości naszej firmy i przyszłych aspiracjach
- aktualnej pozycji w wyszukiwarkach
- działań realizowanych w ramach kampanii SEO
- aktywności konkurencji na polu działań marketingowych w internecie
Ostateczna cena usług związanych z pozycjonowaniem może być naprawdę różna. Najprostsze działania, które wywindują naszą firmę w wyszukiwarkach, zamkną się w granicach 1000 zł. W zależności od działań pozycjonera i innych czynników, cena może być znacznie wyższa.