Marketing internetowy pozwala na szeroką promocję biznesu w internecie, prezentując wiele metod umożliwiających dotarcie do nowych klientów. Czy jednak można ponownie zainteresować tych użytkowników, którzy już byli na Twojej stronie, ale jednak ją opuścili i nie dokonali zakupów? Jak najbardziej. Z pomocą przychodzi kampania remarketingowa. Dowiedz się, co to jest remarketing i jakie przynosi korzyści.
Pozyskiwanie klientów na wiele różnych sposobów
Promocja biznesu w internecie i wdrażanie kampanii reklamowych to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów pozyskania klientów. Za pomocą dostępnych metod możesz zwiększać widoczność swojego biznesu przykładowo:
- promując się w wyszukiwarce,
- komunikując się z klientami poprzez social media,
- zaznaczając swoją obecność na różnych stronach internetowych, za pomocą reklam bądź artykułów.
Nie zawsze jednak przedsiębiorcom zależy na pozyskaniu zupełnie nowych klientów, szczególne jak mają świadomość, że potencjalny klient już był na stronie internetowej, zainteresował się produktem i od zakupu dzieliły go milimetry. Było blisko, ale jednak opuścił on stronę. Co zrobić w takiej sytuacji? Na szczęście system reklamowy Google AdWords ma narzędzie, które może pomóc i „przypomnieć” klientom o Twoim istnieniu – dowiedz się, co to jest remarketing i dlaczego to właśnie ten sposób zdobywa coraz większą popularność.
Remarketing, czyli podążanie za klientem, który opuścił stronę
Jedna z Twoich reklam zadziałała. To bardzo dobry znak! Klient wszedł na Twoją stronę, przejrzał ją, a nawet wstępnie zainteresował się produktem i dodał go do koszyka. Jest blisko finalizacji transakcji, jednak zdecydował się przerwać proces. Było blisko, ale niestety do zakupu tym razem nie dojdzie… Okazuje się, że nie jest to pojedyncza sytuacja – do porzucania koszyków dochodzi bardzo często. Składa się na to wiele różnorodnych czynników, a w szczególności różnorodne ścieżki zakupowe poszczególnych klientów. Często przeglądają oni kilka stron, jednak na podjęcie ostatecznej decyzji potrzebują czasu. Oczywiście błąd może stać po stronie Twojego serwisu, czemu również warto się przyjrzeć. Zmorą właścicieli e-sklepów są błędy w koszyku zakupowym, co skutecznie odstrasza potencjalnych klientów.
Na szczęście Twój sklep nie musi uciec z pamięci potencjalnego klienta. Remarketing Google AdWords wykorzystuje mechanizm „podążania za” klientem, czyli wyświetla reklamy osobom, które wcześniej były na Twojej stronie jednak z pewnych powodów nie dokonały transakcji. Reklamy mogą pojawiać się na różnych stronach internetowych, tym samym łatwo przypominając użytkownikom o Twoich produktach, bądź usługach. Zazwyczaj można je zobaczyć w wynikach wyszukiwania bądź na stronach w sieci reklamowej Google i przyjmują formę graficzną lub tekstową.
Remarketing Google AdWords w praktyce
Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą artykułów dekoracyjnych do domu. Gdy użytkownik wyjdzie ze strony, reklamy Twoich produktów będą pojawiać się na innych przeglądanych przez niego witrynach. Remarketing pozwala stworzyć strategię kierowania reklam do określonych osób, w zależności od podjętych zachowań na stronie, bądź czynności, które nie zostały wykonane. Chodzi o osoby, które przykładowo:
- dodały produkt do koszyka, a później go opuściły,
- dokonały określonych zakupów,
- przeglądały wybrane produkty.
Możliwe jest również przygotowywanie przekazu reklamowego, który idealnie będzie pasował do danej sytuacji każdego z klientów.
Kampania remarketingowa – pierwsze kroki
Kiedy zdecydujesz się na użycie remarketingu Google AdWords, najpierw musisz wybrać interesujący Ciebie typ kampanii (sieć wyszukiwania lub sieć reklamowa). Następnie należy odpowiednio dodać do witryny tag remarketingowy, czyli krótki fragment kodu AdWords. Konkretną ścieżkę działania znajdziesz w pomocy Google, a jeżeli korzystasz z usług specjalisty – na pewno bez problemu wykona odpowiednią konfigurację za Ciebie.
Kiedy tag będzie gotowy, czas na kolejny krok, czyli utworzenie tzw. list remarketingowych. Tak jak wcześniej wspominaliśmy, reklamy remarketingowe można kierować do konkretnych osób, a listy to właśnie zbiór użytkowników, którzy dodawani są do nich według określonych zasad. Tu masz pełne pole do popisu, gdyż wybór do kogo chcesz kierować reklamy należy do Ciebie. Teraz pozostaje stworzenie pierwszej kampanii remarketinowej i obserwowanie efektów.
Jakie korzyści przynosi remarketing Google AdWords?
Dobrze skonfigurowana kampania to szereg korzyści dla przedsiębiorcy – szacuje się, że kampania remarketingowa może spowodować odzyskanie aż do 73% porzuconych koszyków. Przedstawiamy najważniejsze zalety w pigułce:
- możliwość dotarcia do osób, które są skłonne do zakupu (miały wcześniej kontakt z Twoją stroną),
- duży zasięg (możesz docierać do wielu użytkowników korzystających z różnych urządzeń),
- konkretny przekaz do określonych grup (dzięki listom remarketingowym),
- elastyczność i mierzalność kampanii (możesz stale monitorować jej efekty i na bieżąco usprawniać działania).
Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE.