Internet nieustannie się zmienia. Z roku na rok pozwala rozwiązywać coraz więcej biznesowych wyzwań, dociera dalej i zapewnia większe bezpieczeństwo. W 2020 roku będą korzystali z niego praktycznie wszyscy i niemal wszędzie. Jak będzie wyglądał internet w tym roku? Poznaj najważniejsze trendy.
Internet 5G, czyli szybciej, dalej, więcej
Mimo że prace nad wdrożeniem sieci 5G rozpoczęto już dawno, to rok 2020 może być dla nie kluczowy. To właśnie teraz powstaje ogromna liczba stacji bazowych, które będą odpowiedzialne za przesyłanie danych. To właśnie w tym roku producenci smartfonów skupiają się na dostarczeniu odpowiedniej jakości telefonów. A co najważniejsze, to właśnie w 2020 roku sieć 5G ma na dobre zagościć w Polsce. Jako pierwsi z tego rozwiązania mogli korzystać mieszkańcy Gdyni.
Internet na żywo: streaming zabije kino?
158 milionów – tylu aktywnych subskrybentów ma obecnie Netflix, największa platforma streamingowa video. Amerykański potentat od lat powiększa swoje grono odbiorców, coraz odważniej rzucając rękawicę telewizji i kinowym produkcjom. Budżet, rozmach i znane aktorskie twarze to już znaki rozpoznawcze produkcji Netflixa. W ostatnim czasie widzowie doczekali się premiery takich tytułów jak Wiedźmin, Irlandczyk, czy też Historia Małżeństwa.
Netflix nie będzie jedynym realnym konkurentem tradycyjnych przekaźników obrazu. Młodzi użytkownicy coraz częściej wybierają śledzenie wydarzeń przy pomocy takich platform jak TikTok, Twitch i YouTube zamiast klasycznej telewizji. Najczęściej wybierają przy tym live streaming, który może być jednym z najważniejszych trendów 2020 roku.
Przeczytaj także: Nowinki technologiczne, które ułatwią Wam życie
Wyszukiwanie głosowe zmieni zasady branży SEO
Zmienia się nie tylko sposób oglądania telewizji i filmów, ale również wyszukiwania informacji. Coraz więcej osób, zamiast klasycznego wpisywania fraz w okienko Google, wybiera wyszukiwanie głosowe. Według różnych danych, już teraz w ten sposób może być generowane nawet 60% zapytań, a w kolejnych miesiącach liczba ta może dalej wzrastać. Rozwój technologii wyszukiwania głosowego stanowi spore wyzwanie dla przedstawicieli branży SEO, którzy coraz mocniej uwzględniają ją w realizowanych strategiach pozycjonowania stron.
Sprawdź ofertę nowych mieszkań na sprzedaż w Warszawie
Mobile First
To trend, który intensywnie postępuje od kilku lat – coraz więcej rzeczy załatwianych jest przy użyciu telefonu komórkowego. Podobnie będzie w 2020 roku, w którym użytkownicy smartfonów wygenerują więcej zapytań niż osoby korzystające z komputerów oraz znacząco wzrośnie liczba zakupów realizowanych telefonem. To ważna informacja dla właścicieli sklepów internetowych – powinni oni zmieniać swoje strony głównie z myślą o użytkownikach telefonów.
Personalizacja w internecie – mówię do Ciebie!
W 2020 roku coraz mniej będzie reklam internetowych kierowanych do wszystkich. Efektywność takich działań spada, a koszty rosną, co oczywiście dostrzegają przedstawiciele branży. Miejsce komunikacji do mas zastąpi spersonalizowana reklama. Jej kierowanie będzie oparte na zebranych o użytkowniku danych, dzięki czemu komunikat będzie dopasowany do naszej lokalizacji, preferencji i zainteresowań.
Rok 2020 nie będzie dla internetu rewolucją, a raczej ewolucją. Szczególnie interesująco zapowiada się wykorzystanie sieci 5G, która znacznie przyspieszy i poprawi jakość działań wykonywanych w internecie.
Materiał przygotowany przez eksperta portalu RynekPierwotny.pl