Site icon Blog technologiczny Web-News.pl

Email marketing dla blogerów – czy to się sprawdza?

Prowadzenie bloga już dawno przestało być dla Ciebie tylko zabawą – stało się swego rodzaju inwestycją. Gromadzisz tu swoją twórczość, dzielisz się nią z fanami. Zastanawiasz się, jak dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców? Sprawdź, dlaczego email marketing jest właśnie dla Ciebie!

Dlaczego email marketing jest skuteczny?

Jeżeli prowadzisz jakąś działalność – w tym przypadku nieważne jaką – naturalnym jest, że chciałbyś, aby jak najwięcej osób się o Tobie dowiedziało. Co więcej, chciałbyś, aby osoby, które już Cię poznały, pamiętały o Tobie. Żeby regularnie Cię odwiedzały, dokonywały ponownych zakupów lub czytały kolejne wpisy blogowe.

Jak do nich dotrzeć? Większość współczesnych ludzi co najmniej raz dziennie zagląda na skrzynkę mailową. No dobrze, niektórzy robią to częściej, inni rzadziej – niemniej jednak regularnie. Dlatego też email marketing jest doskonałym narzędziem, które pozwala na budowanie relacji w nowej jakości.

Blogowanie a email marketing – czy to można połączyć?

Blogerzy z powodzeniem wykorzystują email marketing już od dobrych kilku lat. Część z nich przyznaje nawet wprost, że newsletter jest najlepszym sposobem dotarcia do czytelników bloga. O ile promocja w mediach społecznościowych nie zawsze jest skuteczna (np. algorytm Facebooka może sprawić, że fan – mimo że ma polubiony Twój profil – nie zobaczy wpisu), tak maila każdy z nich prędzej czy później odczytuje!

Pojawiając się w skrzynce mailowej swojego czytelnika, bloger przypomina mu o swoim istnieniu. Pokazuje mu nowe wpisy, które mógł przegapić w natłoku codziennych zajęć. Prezentuje również te wcześniej publikowane posty, których fan jeszcze nie miał okazji przeczytać.

Podstawowe zasady mailingu dla blogera

Email marketing dla blogerów przede wszystkim musi być dopasowany do branży. Swoją listę mailingową możesz gromadzić na kilka sposobów: poprzez formularz zapisu na blogu, pop-upy i exit-upy. Możesz także motywować do zapisywania się do newslettera w mediach społecznościowych oraz podczas różnorodnych wydarzeń dla blogerów i fanów.

Twoich stałych czytelników do zapisu zachęci już sama opcja informowania o nowych wpisach – od teraz nie będą musieli wchodzić na bloga i sprawdzać czy coś dodałeś, bo sam im o tym napiszesz w mailu. Natomiast nowych fanów może skusić dostęp do ekskluzywnej treści, której nie mogą zdobyć w inny sposób, np. artykuł dostępny dopiero po zapisaniu się lub e-book do pobrania.

Same mailingi powinny być ciekawe i wartościowe dla Twoich czytelników. Jeśli możesz dać im coś wyjątkowego – daj im. Może to być zniżka w sklepie, z którym współpracujesz, może to być wpis niewidoczny zupełnie dla osób spoza listy mailingowej.

Już wiesz jak wykorzystać email marketing? Nie czekaj – spróbuj już dzisiaj!

Exit mobile version