Elektroniczny obieg faktur usprawnia pracę w wielu przedsiębiorstwach – dużych, średnich oraz małych. Dzięki niemu jesteś w stanie zaoszczędzić czas i pieniądze, a przy tym ułatwić wykonywanie zadań swoim pracownikom. Przeczytaj poniższy artykuł – poznaj działanie systemu oraz jego najważniejsze zalety.
Sposób działania elektronicznego obiegu faktur
Na samym początku każda papierowa faktura jest skanowana i następnie wprowadzana do systemu. Jej obieg przebiega zgodnie z zapotrzebowaniem czy wytycznymi przedsiębiorstwa. Dostęp do dokumentów ma każdy uprawniony pracownik, przełożeni oraz działy księgowości. To znacząco usprawnia ich procesowanie.
Elektroniczny obieg faktur – 3 najważniejsze korzyści
#1 Czas obiegu faktur skraca się znacząco
W każdej firmie dokumentów przybywa w zastraszających tempie – a każdy z nich wymaga weryfikacji, zatwierdzenia czy zapoznania się z treścią. Elektroniczny obieg faktur pozwala na efektywną realizację wszystkich etapów związanych z zarządzaniem dokumentacją. Wszystkie operacje wykonuje się szybciej, ale w tak samo skrupulatny sposób. Faktury nie zawieruszą się w rzuconym na bok segregatorze, ani nie zostaną przez pomyłkę włączone do innych dokumentów.
#2 Dzięki elektronicznemu obiegowi faktur oszczędzasz czas i pieniądze
Elektroniczny obieg faktur pozwala na oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Optymalizacja zadań polega na minimalizacji błędów popełnianych podczas tradycyjnego zarządzania dokumentami, uporządkowaniu faktur oraz łatwym dostępie do systemu obiegowego dla każdego upoważnionego pracownika.
#3 Elektroniczny obieg faktur zwiększa wydajność pracowników
Dokumenty w formie papierowej występują praktycznie wszędzie – a z elektronicznego obiegu faktur może skorzystać każde przedsiębiorstwo. Dzięki niemu zwiększa się wydajność pracowników – mają oni czas na poważniejsze zadania niż szukanie odpowiedniej kartki w kilku różnych segregatorach. Efekt widoczny jest niemal od razu – po zaimplementowaniu wszystkich dokumentów do wirtualnego obiegu. Takie efekty daje system elektronicznego obiegu faktur od Baseline.
Podsumowanie
Na wdrożenie elektronicznego obiegu faktur decydują się zazwyczaj te firmy, których działania generują bardzo wiele dokumentów – dzięki umieszczeniu ich w jednej bazie są w stanie zapanować nad ich ilością, a także usprawnić działania w taki sposób, aby praca biurowa nie była stratą czasu. Jeśli chcesz poznać więcej zalet takiego rozwiązania, wejdź na stronę Baseline – tam znajdziesz szczegółowe informacje na interesujący Cię temat.