Świat mediów społecznościowych i aplikacji mobilnych zmienia się w bardzo szybkim tempie. To, co dziś jest na topie, jutro może okazać się nieaktualne.
Aby nadążać za potrzebami klientów i trafiać do jak najszerszego ich grona, warto obserwować ten wirtualny świat. Teraz zawładnął nim TikTok.
Czym jest TikTok?
Jest to stosunkowo młoda, bo powstała w 2016 r. w Chinach aplikacja mobilna, umożliwiająca tworzenie i zamieszczanie w sieci krótkich, maksymalnie 15-sekundowych materiałów wideo. Niektórzy porównują ją do połączenia Snapchata i Spotify, ponieważ pozwala na zestawianie dźwięku z obrazem. Zapoczątkowało to modę na tworzenie mini-teledysków oraz śmiesznych, autorskich nagrań, które można udostępniać bezpośrednio no Facebooku lub Instagramie. Powstałe klipy można, dzięki narzędziom dostępnym w aplikacji, dowolnie modyfikować. Pozwala to na spersonalizowanie ich. Na zamieszczane materiały można reagować, wyrażając swoją aprobatę, tak jak w innych mediach społecznościowych. TikTok największą popularnością cieszy się wśród młodego pokolenia, czyli użytkowników pomiędzy 13-24 rokiem życia. Co cenią w nim najbardziej? Możliwość wyrażania siebie, pokazywania swoich pomysłów, indywidualności i spojrzenia na rzeczywistość, a także błyskawicznego dzielenia się tym z ludźmi na całym świecie i budowania własnej popularności w sieci.
Dlaczego warto wykorzystać go do budowania swojej marki?
Jeśli coś jest popularne, to przyciąga wielu użytkowników, a TikTok jest obecnie najpopularniejszą aplikacją mobilną na świecie! Jest dostępny w ponad 150 krajach, w 75 wersjach językowych. To fakt, któremu ciężko zaprzeczyć, warto natomiast go wykorzystać. Wielu młodych użytkowników zamienia wcześniej używane media społecznościowe na TikToka, więc tam łatwiej trafić do nich z reklamą. Poza tym zasięgi na Facebooku, czy Instagramie stają się coraz droższe, a konkurencja coraz większa. Znacznie trudniej zauważyć i zapamiętać konkretną reklamę, jeśli wyświetla się ona pośród wielu innych. TikTok to jeszcze świeży produkt, a jego możliwości marketingowe dopiero zaczynają być wykorzystywane. Daje to większe szanse na sukces. Ponadto eksplorowanie nowych kanałów dystrybucji zostaje zauważone i docenione przez klientów.
Jak przeprowadzić kampanię reklamową na TikToku?
Tak jak w przypadku innych kanałów social media wymaga to pewnych umiejętności oraz biegłości w posługiwaniu się aplikacjami mobilnymi. Najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, dla których Internet to środowisko naturalne, które nie może ich niczym zaskoczyć.
Decydując się na reklamę na TikToku, warto przemyśleć, czy Generacja Z, czyli osoby poniżej 20 roku życia, które najczęściej korzystają z aplikacji, są naszą grupą docelową. Jeśli tak, sprawnie przeprowadzona kampania może przynieść doskonałe efekty. Sprawdziły to wiodące, światowe marki, takie jak McDonald’s czy Pizza Hut.