Site icon Blog technologiczny Web-News.pl

Czym jest remarketing?

Szukasz sposobu na to, aby podnieść skuteczność kampanii płatnej reklamy w internecie? Jednym ze skutecznych rozwiązań jest inwestycja w remarketing. Co to jest? Kiedy warto stosować to narzędzie marketingu internetowego? Jakie efekty może przynieść i komu? Oto najważniejsze informacje.

Co to jest remarketing?

Remarketing to narzędzie pozwalające skutecznie nawiązać kontakt z osobami, które już odwiedziły Twoją stronę www. Jak to możliwe? To bardzo proste! Każda wizyta na stronie internetowej pozostawia po sobie ślad w przeglądarce. Chodzi oczywiście o tzw. pliki cookies. I chociaż obecnie użytkownik musi wyrazić zgodę na ich zapisywanie, nadal najczęściej jest ona udzielana.

Takie „ciasteczko” jest nośnikiem informacji o tym, jakie strony odwiedził użytkownik. Dane te są wykorzystywane właśnie przez narzędzia remarketingowe. Jak to wygląda w praktyce? Tak, że odbiorcy wyświetlają się reklamy związane z witrynami, na których już był.

Przykład? Załóżmy, że zastanawiałeś się nad zakupem nowej lodówki. W czasie poszukiwań odwiedziłeś stronę jednego z dużych sklepów z elektroniką i przyjrzałeś się bliżej kilku interesującym Cię modelom. Być może nie kupiłeś urządzenia, bo na razie rozważasz zakup. Ale kiedy będziesz przeglądać np. swój ulubiony portal z wiadomościami czy Facebooka, zaczną Ci się wyświetlać reklamy dotyczące oferty lodówek właśnie z tego sklepu. Każda z nich będzie kolejnym kontaktem z tym sprzedawcą, który może Cię skłonić np. do:

Jak zatem możesz sobie wyobrazić, remarketing przekłada się na znacznie wyższą skuteczność płatnej reklamy, np. Google Ads czy Facebook Ads.

Jakie korzyści biznesowe przynosi korzystanie z remarketingu?

– Remarketing to dobra strategia marketingowa właściwie dla każdej firmy, bez względu na branżę działalności. Do dlatego, że jest ściśle skoncentrowana na komunikacji z osobami, które są przynajmniej do pewnego stopnia realnie zainteresowane oferowanymi przez reklamodawcę rozwiązaniami. W końcu z jakiegoś powodu odwiedzili jego stronę www – wyjaśnia ekspert Fabryki Marketingu. – To właśnie dlatego kampanie remarketingowe są dzisiaj tak popularnym narzędziem SEM – dodaje.

Skorzystanie z tego rozwiązania pozwala:

 Remarketing standardowy czy dynamiczny: co wybrać?

Remarketing jest dostępny w dwóch wersjach: statycznej oraz dynamicznej. Czym się różnią?

Aby dobrze zaplanować kampanię remarketingową i wpisać ją w szerszą strategię komunikacyjną i sprzedażową, warto podjąć współpracę z dobrą agencją digital. To sposób na optymalne wykorzystanie budżetu na marketing – tak, aby wykorzystane narzędzia przełożyły się na realny wzrost sprzedaży i rosnącą liczbę kupujących.

Exit mobile version