Choć określenia money back i cash back brzmią niemal identycznie, definiują dwie zupełnie inne usługi. Czym są w praktyce i czym się od siebie różnią? Podpowiadamy.
Wiele osób traktuje pojęcia money back i cach back jako tożsame, definiujące tę samą usługę. Nic dziwnego. Oba określenia brzmią niemal identycznie, także po przetłumaczeniu ich na język polski (cash back — zwrot gotówki, money back — zwrot pieniędzy). Choć obie usługi bardzo ułatwiają życie klientów banków, to znacząco się od siebie różnią.
Czym jest cash back?
Cash back to nowoczesna usługa, która pozwala — przy pomocy karty płatniczej — wypłacić pieniądze w kasie sklepu, stacji benzynowej czy w innych punktach handlowych wyposażonych w terminal płatniczy. Działa więc bardzo podobnie jak tradycyjny bankomat. Co ważne, warunkiem wypłaty pieniędzy jest płatność kartą, czyli w praktyce — dokonanie zakupów nawet na minimalną kwotę. Obecnie z cash backu mogą korzystać klienci większości banków, a usługa z reguły jest darmowa.
Ile pieniędzy można wypłacić w ramach cash back?
To, ile pieniędzy będziesz mógł wypłacić w ramach cash backu, zależy od twojego limitu transakcji kartą w banku. Choć z usługi możesz korzystać wielokrotnie, jednorazowo nie wypłacisz więcej niż 300 zł (jeśli jesteś posiadaczem karty Visa) i 500 zł (jeśli masz kartę Mastercard). W wielu placówkach wypłaty dokonasz nie tylko przy pomocy karty płatniczej, ale także przy pomocy systemu BLIK.
Jak wypłacić pieniądze w sklepie?
Jeśli przy okazji zakupów zechcesz skorzystać z usługi cashback:
- zanim zapłacisz za wybrane produkty kartą, poinformuj sprzedawcę, że chcesz skorzystać z usługi cash back i wskaż kwotę wypłaty;
- potwierdź na terminalu, że chcesz wypłacić pieniądze i wpisz kwotę;
- potwierdź operację, wpisując numer PIN;
- odbierz gotówkę i sprawdź na paragonie, czy kwota jest poprawna.
Cash back to świetne rozwiązanie, które pozwala wypłacić potrzebną „na już” gotówkę, zwłaszcza w sytuacji, kiedy w najbliższej okolicy nie ma oddziału banku ani bankomatu. Świetnie sprawdza się też w sytuacji, kiedy — ze względu na presję czasu — dotarcie do bankomatu nie jest możliwe.
Czym jest money back?
Usługa money back polega na możliwości odzyskania części wydatków poniesionych podczas transakcji bezgotówkowych zrealizowanych u partnerów banku — zarówno w stacjonarnych, jak i internetowych placówkach handlowych. Money back jest więc rodzajem dodatkowej korzyści, której zadaniem jest zainteresowanie potencjalnych klientów usługami banku, np. kontem osobistym czy kartą kredytową.
Ile pieniędzy można odzyskać w ramach money back?
W ramach money back można z reguły odzyskać określony procent wartości zakupów zrealizowanych w partnerskich placówkach.
Przykład. Użytkownicy Visa TurboKARTY proponowanej przez Santander Consumer Bank, w ramach programu money back mogą dostać aż 5% zwrotu za transakcje wykonane w samodzielnych myjniach samochodowych, 3% zwrotu za wydatki w restauracjach, a także pubach, kawiarniach oraz fast foodach, a także 1% zwrotu za paliwo i inne zakupy na stacjach paliw. Szczegóły akcji promocyjnej znajdują się w Regulaminie Programu Sprzedaży Premiowej „Zakupy z premią” dla Posiadaczy kart kredytowych Visa TurboKARTA.
Jak uzyskać zwrot?
Aby uzyskać zwrot, musisz jedynie kupować produkty i korzystać z usług partnerów banku, płacąc za nie kartą. Zwrot wydanych środków wróci na twoje konto automatycznie. Kiedy? O tym decyduje z reguły regulamin danej promocji — warto więc do niego zajrzeć.
Cash back i money back to użyteczne usługi, które sprawiają, że korzystanie z usług banku jest nie tylko wygodniejsze, ale także bardziej opłacalne. Wiedza na temat obu pojęć pozwoli ci jeszcze świadomiej korzystać z usług banku i wybierać te, które przyniosą największe korzyści.
Źródło:
https://direct.money.pl/artykuly/porady/money-back-a-cash-back-czym-sie-roznia,229,0,1791205