Site icon Blog technologiczny Web-News.pl

Automatyzacja z pomocą sztucznej inteligencji

Red Hat Inc., światowy lider rozwiązań open source, zaprezentował usługę Ansible Lightspeed, która bazuje na rozwiązaniu IBM Watson Code Assistant. Rozwiązanie zapewnia automatyzację środowiska Ansible za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zostało zaprojektowane tak, aby pomagać w spójnym i dokładnym wprowadzaniu automatyzacji w całym przedsiębiorstwie. Ułatwia to początkującym użytkownikom automatyzację zadań i jednocześnie zdejmuje ciężar formułowania niskopoziomowych zadań z doświadczonych administratorów.

W obliczu dynamicznych zmian w branży i niepewności ekonomicznej firmy stają przed wyzwaniem zwiększania swojej wydajności, jednak dysponują ograniczonymi zasobami. Aby zachować stabilność oraz w pełni wykorzystywać potencjał innowacji i inwestycji w chmurę hybrydową oraz automatyzację, przedsiębiorstwa potrzebują pracowników o zróżnicowanych kwalifikacjach. W tych celach przeszkodzić może jednak luka kompetencyjna w kluczowych umiejętnościach IT. Zgodnie z raportem IDC, „do 2025 roku[1], 90% firm na świecie odczuje kryzys związany z brakiem umiejętności IT”, co oznacza, że „do 2026 roku, firmy, które nie potrafią efektywnie zaradzić problemowi cyfrowej luki kompetencyjnej, mogą stracić nawet 20% możliwości wzrostu swoich przychodów”[2]. Jednak „CIO, którzy zdecydują się na inwestycje w platformy cyfrowe oraz techniki uczenia maszynowego, mogą liczyć na wzrost produktywności o 40% do 2025 roku. Przełoży się to się na szybsze zdobywanie niezbędnej wiedzy i umiejętności”[3].

Ansible Lightspeed to następny krok w ramach inicjatywy Project Wisdom, która ma na celu udostępnienie narzędzi dla użytkowników, współtwórców, klientów oraz szerokiego ekosystemu partnerów Red Hat. Dzięki wykorzystaniu technik przetwarzania języka naturalnego, usługa łączy się z mechanizmem Watson Code Assistant, który ma być szeroko dostępny jeszcze w tym roku. Umożliwi to dostęp do modeli IBM Foundation i szybkie generowanie kodu automatyzacji. Watson Code Assistant (w technicznej wersji zapoznawczej) ma pomóc przedsiębiorstwom w zmniejszaniu luki kompetencyjnej i zwiększaniu wydajności, która jest potrzebna do przyspieszenia momentu, kiedy firma zaczyna czerpać korzyści z automatyzacji.

Zaprojektowany z myślą o programistach i operatorach, Ansible Lightspeed umożliwia znaczne zwiększenie efektywności pracy użytkowników Ansible, dzięki możliwości wprowadzania prostych komend w języku angielskim. Jednocześnie ułatwia on użytkownikom przekładanie specjalistycznej wiedzy na kod YAML, co jest niezbędne do tworzenia lub edycji playbooków Ansible. Aby ułatwić doskonalenie modelu, użytkownicy mogą również przekazywać swoje uwagi i sugestie.

Sztuczna inteligencja specjalizująca się w konkretnych dziedzinach łączy siłę bezpośredniego doświadczenia z techniczną innowacyjnością. Pozwala to na włączenie SI do mechanizmów specyficznych dla danego obszaru, takiego jak automatyzacja. Ansible Lightspeed, trenowany przez użytkowników, którzy dobrze znają rzeczywiste zastosowania programu, pozwala na lepsze i bardziej precyzyjne rozwiązywanie problemów. Może to szybko przynosić realne korzyści – w branży, języku i funkcjach użytkownika.

Red Hat i IBM dążą do tego, aby środowisko Ansible Lightspeed bazowało na przejrzystości, współpracy i swobodzie wyboru. Właściwe dopasowanie źródła kodu jest kluczowym priorytetem, a współtwórcy treści będą mieli wybór, czy ich praca ma przyczyniać się do ulepszania modelu.

Dostępność:

Wersja podglądowa technologii Ansible Lightspeed z IBM Watson Code Assistant ma być dostępna jeszcze w tym roku.

Wypowiedzi uzupełniające:

Ashesh Badani, starszy wiceprezes i dyrektor ds. produktu, Red Hat

“Innowacja była i zawsze będzie skoncentrowana na człowieku. Zaczyna się od odpowiedniego pomysłu, z właściwym zespołem rozkwita, a dzięki odpowiednim narzędziom osiąga swój pełny potencjał. To właśnie dostarczamy z Ansible Lightspeed: dajemy ludziom sprawną technologię, która jest inteligentna, ale jednocześnie wystarczająco zrozumiała dla programistów i operatorów, aby mogli korzystać z automatyzacji na nowe sposoby. Użytkownicy mogą wykorzystać posiadaną wiedzę, aby koncepcje mogły się urzeczywistnić. To ożywia sztuczną inteligencję w twojej własnej dziedzinie. A co najważniejsze, technologia może być natychmiast gotowa do działania, ponieważ wyszkoliły ją twoje własne doświadczenia.”

Dr Kareem Yusuf, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktami i rozwoju, IBM Software

“Wiele firm wdraża sztuczną inteligencję w szybkim tempie, co wymaga rozwiązań dających programistom aplikacji w chmurze i zespołom operacyjnym pewność oraz elastyczność w skalowaniu i przyspieszaniu wdrażania sztucznej inteligencji w całej organizacji. IBM Watson Code Assistant, bazujący na watsonx, wykorzysta starannie wyselekcjonowane dane w domenie Red Hat Ansible, aby pomóc programistom i zespołom operacyjnym na wszystkich poziomach umiejętności w tworzeniu poprawnego strukturalnie kodu z rekomendacjami generowanymi przez sztuczną inteligencję.”

Amy Loomis, dyrektor ds. badań, Future of Work, IDC

„W miarę jak przedsiębiorstwa definiują i udoskonalają modele pracy możliwie najlepiej dopasowane do swoich branż, nieuchronnie będą musiały dostosować również procesy właściwego wdrażania automatyzacji cyfrowych i fizycznych przestrzeni pracy oraz innych technik. Nie jest to jedynie środkiem do osiągnięcia celu: prowadzi też do rozmów z liderami na temat wzmocnienia pozycji pracowników, aby byli bardziej autonomiczni i innowacyjni we współpracy z działem IT, innymi departamentami oraz klientami.” [4]

Red Hat Summit

Do wirtualnych sesji Red Hat Summit dołączyć można w poniższych godzinach. Transmisja na żywo będzie dostępna na kontach Red Hat na Twitterze, LinkedIn i YouTube. Podczas niej posłuchać będzie można najnowszych informacji od kierownictwa Red Hat, klientów oraz partnerów.

Z najważniejszymi wydarzeniami i dodatkowymi sesjami online można zapoznać się w wirtualnym centrum treści Red Hat Summit.

Dodatkowe zasoby


[1] IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2022 Predictions, Doc # US47290521, Oct 2021

[2] IDC FutureScape: Worldwide Digital Business Strategies 2023 Predictions, Doc # CA49743822, Oct 2022

[3] IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2023 Predictions, Doc # US48711022, Oct 2022

[4] IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2022 Predictions, Doc # US47290521, Oct 2021

Exit mobile version