Od sierpnia br. Microsoft wprowadził nową usługę poczty – Outlook.com. Ma ona w niedalekiej przyszłości zastąpić działający od 1995r. serwis pocztowy Hotmail. Dużo użytkowników w szybkim czasie zdecydowało się na przesiadkę na Outlooka.com. Nic w tym nadzwyczajnego, nowa platforma oferuje bowiem szereg wzbogaconych względem Hotmaila innowacyjnych możliwości. Przede wszystkim posiada znakomity interfejs Modern (Metro) znany z Windows 8. Posiada możliwość błyskawicznego podglądu zdjęć nadesłanych na skrzynkę email oraz możliwość szybkiej edycji dokumentów pakietu Office. Ponadto potrafi sprawdzić poziom naszej pracy oraz aktywności w serwisach społecznościowych.
Pojawił się jednak potężny problem, z którym Microsoft chyba nie potrafi sobie poradzić. Wielu użytkowników po przesiadce na Outlook.com nie może się zalogować do swojej skrzynki pocztowej. Podczas próby wejścia w swój profil pocztowy wyświetlają się błędy uniemożliwiające korzystanie z zasobów poczty. Problem u niektórych użytkowników trwa już parę miesięcy.
Zaistniałe problemy rozwojowej wersji usługi pocztowej mogą raz na zawsze przekreślić potencjał Microsoftu, który wprowadzając usługę chciał dogonić dziecko Google Gmaila. W chwili obecnej Gmail posiada ok. 425mln, a Outlook.com ok. 361mln użytkowników.