Szukasz sposobu na to, aby podnieść skuteczność kampanii płatnej reklamy w internecie? Jednym ze skutecznych rozwiązań jest inwestycja w remarketing. Co to jest? Kiedy warto stosować to narzędzie marketingu internetowego? Jakie efekty może przynieść i komu? Oto najważniejsze informacje.
Co to jest remarketing?
Remarketing to narzędzie pozwalające skutecznie nawiązać kontakt z osobami, które już odwiedziły Twoją stronę www. Jak to możliwe? To bardzo proste! Każda wizyta na stronie internetowej pozostawia po sobie ślad w przeglądarce. Chodzi oczywiście o tzw. pliki cookies. I chociaż obecnie użytkownik musi wyrazić zgodę na ich zapisywanie, nadal najczęściej jest ona udzielana.
Takie „ciasteczko” jest nośnikiem informacji o tym, jakie strony odwiedził użytkownik. Dane te są wykorzystywane właśnie przez narzędzia remarketingowe. Jak to wygląda w praktyce? Tak, że odbiorcy wyświetlają się reklamy związane z witrynami, na których już był.
Przykład? Załóżmy, że zastanawiałeś się nad zakupem nowej lodówki. W czasie poszukiwań odwiedziłeś stronę jednego z dużych sklepów z elektroniką i przyjrzałeś się bliżej kilku interesującym Cię modelom. Być może nie kupiłeś urządzenia, bo na razie rozważasz zakup. Ale kiedy będziesz przeglądać np. swój ulubiony portal z wiadomościami czy Facebooka, zaczną Ci się wyświetlać reklamy dotyczące oferty lodówek właśnie z tego sklepu. Każda z nich będzie kolejnym kontaktem z tym sprzedawcą, który może Cię skłonić np. do:
- ponownej wizyty na jego stronie i dokładniejszego zapoznania się ze specyfikacją konkretnych modeli lodówek,
- zajrzenia na prowadzonego przez sprzedawcę bloga, który „wyedukuje”, jak wybrać odpowiednią lodówkę,
- ostatecznego zakupu – np. dlatego, że spersonalizowany baner reklamowy poinformuje Cię o promocji na interesujący Cię sprzęt.
Jak zatem możesz sobie wyobrazić, remarketing przekłada się na znacznie wyższą skuteczność płatnej reklamy, np. Google Ads czy Facebook Ads.
Jakie korzyści biznesowe przynosi korzystanie z remarketingu?
– Remarketing to dobra strategia marketingowa właściwie dla każdej firmy, bez względu na branżę działalności. Do dlatego, że jest ściśle skoncentrowana na komunikacji z osobami, które są przynajmniej do pewnego stopnia realnie zainteresowane oferowanymi przez reklamodawcę rozwiązaniami. W końcu z jakiegoś powodu odwiedzili jego stronę www – wyjaśnia ekspert Fabryki Marketingu. – To właśnie dlatego kampanie remarketingowe są dzisiaj tak popularnym narzędziem SEM – dodaje.
Skorzystanie z tego rozwiązania pozwala:
- koncentrować się na komunikacji z najbardziej rokującą grupą odbiorców – co przekłada się na znacznie wyższe szanse na zamknięcie sprzedaży oraz niższy koszt pozyskania jednego klienta,
- lepiej poznać i zrozumieć swoją grupę odbiorców – analiza danych dotyczących osób odwiedzających witrynę pozwala jeszcze lepiej dopracować komunikaty reklamowe, tak aby realnie zachęcały do kliknięcia i powrotu na stronę,
- wzmocnić rozpoznawalność Twojej marki w sieci – każde wyświetlenie reklamy remarketingowej to kolejny „punkt styczności” odbiorcy z Twoją firmą. Nawet jeśli nie zarokuje „tu i teraz”, może przynieść efekty w przyszłości.
Remarketing standardowy czy dynamiczny: co wybrać?
Remarketing jest dostępny w dwóch wersjach: statycznej oraz dynamicznej. Czym się różnią?
- Standardowy, czyli statyczny remarketing oznacza, że przygotowywanych jest kilka konkretnych banerów reklamowych, które wyświetlają się wszystkim osobom, które odwiedziły stronę www. Nie są one personalizowane w dużym stopniu. To rozwiązanie, które dobrze sprawdza się w przypadku mniejszych firm, a także tych, które nie działają w obszarze e-commerce.
- Dynamiczny – w tym modelu banery reklamy są automatycznie personalizowane i dopasowywane do tego, co konkretna osoba robiła na stronie firmy czy e-sklepu. Mogą się więc np. pojawiać banery informujące o ekskluzywnej zniżce obowiązującej dokładnie na oglądany produkt. To doskonałe rozwiązanie dla e-sklepów.
Aby dobrze zaplanować kampanię remarketingową i wpisać ją w szerszą strategię komunikacyjną i sprzedażową, warto podjąć współpracę z dobrą agencją digital. To sposób na optymalne wykorzystanie budżetu na marketing – tak, aby wykorzystane narzędzia przełożyły się na realny wzrost sprzedaży i rosnącą liczbę kupujących.