Planujesz założyć własną firmę? To świetnie się składa, ponieważ pokażemy Ci krok po kroku, jak otworzyć sklep internetowy zaczynając od podstaw i pokazując jak to zrobić na przykładach.
E-commerce jest odpowiedni zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i tych, którzy mają już doświadczenie w biznesie. Proces tworzenia sklepu internetowego można rozłożyć na kilka etapów: Krok 1: Wybór niszy – czyli podjęcie decyzji, co sprzedawać w sklepie internetowym
Krok 1: Wybór niszy – decyzja, co sprzedawać w sklepie internetowym
To jest najważniejszy krok. Sukces całego przedsięwzięcia zależy od tego, co sprzedajesz. Istnieją dwie spraw: wybierz popularny kierunek – bez zysku nie zostanie, ale dostanie tłum kłapiących zębami konkurentów, którzy od dawna są mocno zakorzenione na rynku.
Należy zdecydować się na mało znaną lub nową dziedzinę – nie będzie tam prawie żadnej konkurencji, ale trzeba będzie zainwestować w reklamę internetową, tak aby wypromować swoje własne produkty na nowym rynku.
Krok 2: Ustawienie i wygląd projektu sklepu e-commerce
Sellintegro.pl oferuje możliwość korzystania z gotowych, darmowych szablonów sklepów internetowych, jak i indywidualnych projektów sklepów internetowych. Możesz dostosować standardowe szablony do swoich upodobań: zmienić kolory, zmienić logo, zamienić różne bloki i elementy dowolnego menu w sklepie tak aby było on jak najbardziej unikalny.
Krok 3: Badanie grupy docelowej – grupa docelowa
Portret grupy docelowej bardzo Ci się przyda: jeśli nie wiesz, dla kogo pracujesz, jest duża szansa, by wlecieć do komina. Na przykład sprzedawanie mebli domowych lekkomyślnym nastolatkom jest bezużyteczne. Starsze pokolenie raczej nie zainteresuje się wyszukanymi gadżetami, a mieszkańcy miasta nie potrzebują towarów do ogrodu i ogródka warzywnego.
Jakie cechy grupy docelowej musisz znać:
- płeć – głównie kobiety kupują w sklepach internetowych . I szczerze mówiąc, także offline. Mężczyźni składają zamówienia tylko w skrajnych przypadkach: gdy trzeba zrobić prezent lub niespodziankę, lub gdy w pobliżu nie ma kobiety, która sama wszystko wybierze i zaaranżuje;
- wiek – każde pokolenie ma swoje priorytety i zachowania na stronie. Starsze pokolenie wybiera rozważnie, boi się przepłacać i generalnie nie ufa Twojemu Internetowi. Zakup staje się wydarzeniem, co oznacza, że doprowadzenie do niego klienta będzie wymagało długiej i ciężkiej pracy. Młodzi ludzie są natomiast bardzo mobilni i spontaniczni: zakupy w sklepie internetowym nie są dla nich wydarzeniem, ale epizodem mało znaczącym: kupili i zapomnieli.
- sytuacja materialna czy finansowa – osoby o niskich dochodach wybierają to, co tańsze, szukają wyprzedaży i promocji .Ludzie o średnich zarobkach najpierw patrzą na jakość i to jest ich priorytet, a na drugim miejscu na cenę. Cóż, szczerze bogatych może zainteresować tylko coś niezwykłego i ekskluzywnego – najprawdopodobniej mają już resztę. Jeśli oczywiście robią własne zakupy w sklepie internetowym.
Są też inne cechy: obecność/nieobecność dzieci, mieszkanie, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Aby sporządzić portret grupy docelowej, należy przeanalizować strony internetowe konkurencji, popytać przyjaciół i znajomych oraz poszukać informacji w mediach społecznościowych.
Krok 4: Znajdź dostawców swoich towarów
Następnie powinieneś wyszukać i znaleźć odpowiednich dostawców towarów i produktów, z którymi prawdopodobnie będziesz współpracować w najbliższej przyszłości.
Znalezienie nie stanowi problemu: wpisujesz w wyszukiwarkę i studiujesz i analizujesz oferty. Ale znalezienie dobrego dostawcy jest już trudniejsze.
Ważne są następujące kryteria:
- jakość towarów: Wielu dostawców działa w złej wierze: kupują wadliwe partie. Tak, cena za nie jest niższa, ale z klientami będzie więcej problemów. W przypadku niedawno otwartego sklepu internetowego nawet jedna negatywna recenzja może odegrać złą rolę;
- warunki pracy: Wielu dostawców współpracuje tylko z hurtownią: jeśli dopiero zaczynasz, możesz nie być w stanie ciągnąć dużych ilości;
- cena zakupu: Nie daj się zwieść zbyt niskim cenom.
Poszukaj kompromisu, przeczytaj opinie o dostawcach i, jeśli to możliwe, spróbuj spotkać się osobiście przed zawarciem umowy.
Krok 5: Dodaj produkty do strony sklepu internetowego
Po skonfigurowaniu projektu sklepu internetowego można przejść do dodawania konkretnych produktów. Można tego dokonać zarówno ręcznie, jak i automatycznie.
Podczas ręcznego dodawania produktów, dla każdego produktu w Twoim sklepie tworzysz kartę produktu, wgrywasz zdjęcie, umieszczasz opis, podajesz cenę oraz dodatkowe informacje o właściwościach i cechach produktu.
Platforma Sellintegro.pl może znacznie ułatwić wypełnianie katalogu z produktami, jeśli korzystasz z systemu księgowego lub masz pliki z cennikami dostawcy.
W tym celu zapewnione są narzędzia do importu i synchronizacji, które pomogą utrzymać aktualność informacji i oferty na stronie sklepu internetowego nawet przy dużym asortymencie, minimalizując możliwość wystąpienia błędów.