Baza niemieckich linków, to przede wszystkim stawianie na jakość. Na próżno szukać tam zamieszczania ich na internetowych forach czy też w katalogach firm, a przynajmniej nie ma to takiego znaczenia, jak na naszym rodzimym rynku. Pozycjonowanie w Niemczech rządzi się prawami pt. zamieść link w miejscu, które jest wartościowe. Mowa między innymi o wysokojakościowych serwisach, blogach etc. Jak sprawić, aby w niemieckiej wyszukiwarce nasza strona osiągała wysokie pozycje? Podpowiadamy.
Link building Niemcy – współpraca z dziennikarzami i partnerzy biznesowi
Linki zwrotne kraje niemieckojezyczne możemy uzyskać dzięki bardzo popularnej w Niemczech współpracy z redaktorami serwisów, dziennikarzami oraz osobami, które tworzą materiały prasowe. Dzielenie się linkami pochodzącymi ze źródłowych materiałów jest na porządku dziennym. Ich wspomniana już jakość ma ogromne znaczenie, co oznacza, że wszystkie cały content musi być bardzo dokładnie przemyślany, jak również zawierać tylko i wyłącznie sprawdzone, rzetelne i zgodne z prawdą informacje. Niemniej istotna jest także współpraca pod tym względem z biznesowymi partnerami. Polega ona przede wszystkim na wspólnym wspieraniu działalności. Dzielenie się linkami do swoich kontrahentów jest po prostu na porządku dziennym. Oczywiście tutaj w grę także wchodzą wyłącznie mocne domeny, w których linkowanie jest bardzo dokładnie przemyślaną strategią.
Zbieranie niemieckich linków – blogi, artykuły sponsorowane
O ile w Polsce tego rodzaju działania są również bardzo powszechne, o tyle w Niemczech z powodzeniem można powiedzieć, że są o wiele bardziej rozwinięte. W praktyce oznacza to, że niemieckie strony mają artykuły sponsorowane nawet na stronie głównej, gdzie tworzona jest nawet specjalnie do tego wydzielona sekcja. Tego rodzaju link building nie ma znamiona gorszej jakości, a wręcz przeciwnie. Jeśli chodzi o blogi, to temat w tym zakresie także mocno zakrawa o jakość. Odnośnie do współpracy z blogerami, to jest ona płatna (mamy możliwość samodzielnego napisania tekstu), albo też w formie zostawienia komentarza pod tekstem z linkiem do naszej strony. W przeciwieństwie do komentarzy, które pojawiają się na naszym rynku, czuli np. dobry wpis, tamtejsze są mocniej rozbudowane i ukierunkowane raczej na budowanie świadomości marki. Link wcale nie musi być w tym przypadku klikalny.
Pozycjonowanie Niemcy – warto zaufać doświadczonej firmie
SEO Niemcy, Austria, Szwajcaria to przede wszystkim posiadanie umiejętności wyciągania wniosków z lokalnych działań, jak również tendencji w jaką należy zmierzać, aby strona osiągała wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Aby tak się stało, najlepiej jest zaufać doświadczonym specjalistom, którzy w tej materii mają zarówno wiedzę popartą udziałem w różnego rodzaju szkoleniach, jak i w praktyce, czyli osiągnięć dla współpracujących z nią klientów. Wspomniane doświadczenie na niemieckim rynku ma między innymi agencja Webway – sprawdź ofertę.