W wielu przypadkach lokalne pozycjonowanie stron jest znacznie lepszym pomysłem od reklamowania strony w całej Polsce. Zazwyczaj z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku usług świadczonych stacjonarnie, których zasięg nie jest większy niż na przykład obszar danego miasta. Fryzjer, cukiernia, warsztat samochody, prywatna przychodnia medyczna, kosmetyczka, kwiaciarnia- wszystko to przykłady takich działalności, w przypadku których pozycjonowanie lokalne może okazać się strzałem w dziesiątkę. Taka forma reklamy ma sens także w kontekście zmian, które już jakiś czas temu Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki- mowa tutaj o aktualizacji algorytmu, która sprawiła, że mechanizm wyszukiwarki przede wszystkim w pierwszej kolejności proponuje strony, które są związane z firmami działającymi w naszej najbliższej okolicy. W swoim założeniu, dzięki takiej aktualizacji, prezentowane wyniki wyszukiwania miały być trafniejsze i lepiej dopasowane do tego, czego użytkownicy faktycznie poszukują.
Frazy o charakterze lokalnym- warto zwrócić na nie uwagę
Nastawiając się na pozycjonowanie lokalne, podczas ustalania listy słów kluczowych, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na frazy, które już same w sobie są przypisane do danej lokalizacji. Powinny mieć one w sobie nazwę miasta, województwa, czy danej miejscowości, gdzie firma działa. Oczywiście, poszukiwalność takich fraz będzie niższa od tej, z jaką mamy do czynienia w przypadku całej Polski. Jeśli jednak nie ma potrzeby reklamy o tak dużym zasięgu, można sensownie ograniczyć koszty i zdecydować się na reklamę, która dobrze pasuje do charakteru naszych usług. Oczywiście, możemy też wybrać frazy bardziej ogólne, ale monitorować ich pozycje poprzez ich zliczanie na daną miejscowość czy miasto. Wówczas będą nam się wyświetlały statystyki związane z wynikami wyszukiwania dla użytkowników, którzy logują się do sieci z IP przypisanego do danego, zdefiniowanego obszaru. Jakie frazy wybrać i jakie działania podjąć w pierwszej kolejności może nam podpowiedzieć doświadczona agencja seo z Krakowa. Kwestię pozycjonowania możemy zlecić takiej agencji lub też możemy podjąć się tego sami.
Pierwsza ważna rzecz- wizytówka w mapach Google Moja Firma
Jeśli nasza firma jeszcze nie posiada wizytówki w Miejscach Google- czas najwyższy to zrobić. Należy założyć konto w usłudze, które jest darmowe, a następnie uzupełnić wszystkie dane ze szczegółowymi danymi teleadresowymi oraz linkiem do strony internetowej. Po przeprowadzeniu weryfikacji, wizytówka będzie już aktywna i będzie się wyświetlać w formie pinezki przypiętej do mapy. To jednak nie wszystko. Wizytówki mogą być komentowane przez użytkowników, a informacja o ilości ocen oraz o średniej wyliczonej na ich podstawie będzie wyświetlać się przy wizytówce. Warto więc postarać się, aby gromadzić jak najwięcej pozytywnych opinii, które mają znacznie nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania, ale i stanowią reklamę samą w sobie dla naszego biznesu.
Optymalizacja i linkowanie
Również podczas wykonywania optymalizacji powinniśmy pamiętać o lokalizacji. Nazwa miasta powinna pojawić się gdzieś w jej treści, możemy też ją dodać do opisu meta description, a także wykorzystać przy opisywaniu nagłówków, jeśli tylko jest taka możliwość. Aby strona była jeszcze lepiej czytelna i przejrzysta pod kątem optymalizacji, możemy odpowiednio opisać znaczniki Schema.org, gdzie istnieje możliwość dodania danych adresowych, które jednoznacznie klasyfikują
stronę jako związaną z danym miastem czy miejscowością. Z kolei zabierając się za opracowywanie strategi link building pamiętajmy, jak ważne jest, aby do pozycjonowanej strony linkowały także inne portale o charakterze lokalnym. Najlepszym przykładem są portale różnotematyczne związane z miastem, powiatem czy gminą, fora, często odwiedzane katalogi zbierające firmy wraz z przedstawicielami danych zawodów, oficjalny portal miasta czy poczytny serwis z ogłoszeniami. Zawsze starajmy się stawiać na jakość tych stron, a także ich różnorodność. Monitorując pozycje strony na wybrane słowa kluczowe szybko będziemy mogli zauważyć efekty naszej pracy, które zmotywują nas do dalszego działania.