TikTok, jedna z najbardziej rozpoznawalnych aplikacji ostatnich miesięcy, wprowadza kolejne nowości – tym razem z myślą o biznesie i marketerach. Zmiany wprowadzą możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki, a także nowe typy reklam w aplikacji.
W rękach marketerów znajdą się cztery typy reklam – infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses. Każda z nich oferuje reklamodawcom inne narzędzia – niektóre podobne do tych spotykanych na innych platformach społecznościowych, ale również całkowicie nowe, których do tej pory nie oferowała żadna inna aplikacja – mówi Magdalena Wysocka GetHero, z agencji influencer marketingu, specjalizującej się m.in w organizowaniu kampanii na TikToku.
Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne, w spersonalizowanej sekcji “dla ciebie” – ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w storiesach. Brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się po otworzeniu aplikacji Umożliwia ograniczonej regionalnie liczbie marek “przejęcie” aplikacji na jeden dzień i tworzenie zdjęć, gifów i wideo, a także zaszywanie w aplikacji zaproszeń do hashtag challenge, czy odnośników odsyłających poza TikToka. Kolejnym typem reklamy ma być właśnie hashtag challenge, w którym marka może tworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim rodzajem jest brand lenses – możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później używane przez użytkowników.
Nowe narzędzia umożliwiają rozbudowanie kampanii z influencerami o dodatkowe działania, które zwiększą ich skuteczność i zasięg – dodaje Magdalena Wysocka z GetHero.Na polskim TikToku pojawiły się pierwsze reklamy infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony – na przykład do sklepów z aplikacjami. Twórcy aplikacji nie podają dokładnych dat wprowadzenia pozostałych typów reklam, ale powinno stać się to już niedługo.
Nowe formy reklamy na TikToku:
- Infeed native content – pełnoekranowe, kilkunastosekundowe reklamy, podobne do tych z Instagrama i Snapchata
- Brand takeover – pełnoekranowa reklama w limitowanej liczbie, która pojawia się po otworzeniu aplikacji.
- Hashtag challenge – reklama promująca hasztagi marki
- Brand lenses – filtry marek, podobne do tych ze Snapchata