Dlaczego nie powinieneś zaniechać prac nad swoją obecnością w sieci? Dlaczego warto poświęcić temu więcej czasu niż tylko tyle, by stworzyć stronę internetową? Postaram się odpowiedzieć na te pytania i przekonać Was, że szersze spojrzenie na internetowego użytkownika będzie jak najbardziej pozytywne w skutkach dla Ciebie i Twojej firmy. Nie lekceważ potencjału Internetu pod żadnym względem.
Dobra strona internetowa, lecz co dalej?
Bezcelowe byłoby wydanie mnóstwa pieniędzy na stworzenie strony internetowej i niepodjęcie w związku z tym żadnych innych działań promocyjnych, szczególnie w przypadku, gdy dopiero rozpoczynasz działalność. Witryny nawet niezwykle atrakcyjnej, kreatywnej, czy funkcjonalnej nie zobaczy nikt, jeśli nie będziesz informował potencjalnych odbiorców o sobie i swojej pracy. Może to być tylko dobry początek na drodze do sukcesu, ale nie jego gwarancja. Bez strony internetowej trudno będzie wypromować Twoją firmę, bardzo trudno też jednak, by było to możliwe tylko za jej pomocą.
Spójność treści
Kolejnymi miejscami w sieci, poza własną witryną, o których z reguły myślą przedsiębiorcy, są portale społecznościowe, ogłoszeniowe, aukcyjne lub blogi. Na pewno jest to dobry krok. Jak wszędzie jednak, należy ustrzegać się popełniania błędów, których konsekwencje mogą ciągnąć się za Tobą przez długi czas. Zatroszcz się o odpowiednie przygotowanie treści i grafik na każdy kanał komunikacji. Mylisz się, jeśli myślisz, że wystarczy poświęcić Facebookowi 5 minut tygodniowo i wrzucić post, który wymyśliłeś w drodze do pracy, czy pod prysznicem. Przybliż odbiorcom swoją pracę, spraw, by poczuli z Twoją firmą więź. Niech każdy kanał będzie uzupełnieniem innego. Nie udostępniaj skopiowanych treści. Pozwól też, by każdy mógł Cię łatwo rozpoznać i nie używaj różnych logotypów bądź szat graficznych na różnego typu stronach, bo może to wprowadzać klientów w błąd.
Pnij się do góry
Jeśli chcesz wypaść dobrze przed każdym odbiorcą i nie zniechęcać go do siebie (a jeśli chcesz zarabiać, to zapewne chcesz), promocja Twojej firmy nie powinna mieć charakteru spamu. Czasy, gdy można było wysłać linki do portalu każdemu znajomemu, tworząc łańcuszek powiązań, gdziekolwiek się da, już minęły. Postaraj się o jakość miejsc, odsyłających do Twojej strony i tych, do których Ty sam odsyłasz odbiorcę. Jest to naprawdę ważne, by móc osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Sprawdź na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w Google na www.weblider.pl/pozycjonowanie. Możesz wybrać też reklamę w wyszukiwarkach. Jeśli nie masz czasu, chęci lub wiedzy na temat tego, jak pogodzić to wszystko ze sobą, to jeszcze nic straconego. Nie porzucaj tematu, lecz zwróć się do profesjonalnej agencji, która zajmie się tym za Ciebie.
Działaj i pozwól działać innym
Wniosek można sprowadzić do stwierdzenia, że przede wszystkim, nie możesz pozwolić na to, by Twoja aktywność internetowa zwyczajnie umarła. Nie oznacza to, że musisz zmieniać coś na swojej stronie internetowej każdego dnia, lecz właśnie spojrzeć na Internet nieco szerzej. Niech Twoi odbiorcy mają z Tobą kontakt dzięki profilom społecznościowym, ogłoszeniom, kampaniom reklamowym Google AdWords, czy działaniom podjętym w ramach pozycjonowania. Najlepiej będzie, jeśli znajdziesz do tego wszystkiego zaufanego partnera, który będzie Twoim internetowym łącznikiem z klientami, dlatego też pomyśl o współpracy z agencją interaktywną Web Lider.