Media społecznościowe stają się istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w ciągu ostatnich 6 miesięcy prawie połowa Polaków (46%) dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Co więcej, przedsiębiorcy także dostrzegają ten potencjał, ponieważ 2 na 3 (65%) europejskich sprzedawców internetowych używało tych platform do dystrybucji swoich produktów, w tym 65% polskich firm. Poniżej wybrane kluczowe dane z raportu PayPal eCommerce Index 2022:
• W 2022 roku szacowano, że branża social commerce w Polsce osiągnie wartość 2,760 mld USD (ok. 12,25 mld zł).
• Sprzedawcy dostrzegają potencjał rynku, ponieważ 65% europejskich sprzedawców obecnie dystrybuuje produkty i usługi za pośrednictwem mediów społecznościowych – w tym 65% firm w Polsce
• W Europie jedna czwarta sprzedaży (24%) jest już realizowana bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych. Firmy handlowe w Irlandii są liderem na rynku (30%), a tuż za nimi plasują się sprzedawcy z Holandii, Izraela i Polski (29%)
• 1 na 6 europejskich konsumentów dokonywał zakupu za pomocą mediów społecznościowych przynajmniej raz w tygodniu (lub częściej). W połączeniu z wielkością zakupów przekłada się to na średnie miesięczne wydatki na social commerce na wszystkich rynkach w wysokości 141 euro, przy czym najwięcej wydają Izraelczycy (186 euro) i Holendrzy (174 euro). Natomiast, co dziesiąty Polak (14%) przynajmniej raz w tygodniu dokonał zakupu za pośrednictwem jakiejkolwiek platformy społecznościowej, miesięcznie wydając w ten sposób średnio 112 euro (ok. 524 zł).